شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Saturday, April 20, 2024
جستجوی پیشرفته
بخش آبیاری
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

روسای بخش های آبیاری و زهکشی و آبیاری تحت فشار از اراضی کشت و صنعت پیوند بیستون پارس در شهرستان قصرشیرین بازدید نمودند.
آقایان دکتر جواد باغانی رئیس بخش آبیاری و زهکشی، دکتر مهدی اکبری رئیس بخش آبیاری تحت فشار و دکتر بهروز ابوالپور عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس از اراضی کشت و صنعت پیوند بیستون پارس در شهرستان قصرشیرین بازدید نمودند.

آقایان دکتر جواد باغانی رئیس بخش آبیاری و زهکشی، دکتر مهدی اکبری رئیس بخش آبیاری تحت فشار و دکتر بهروز ابوالپور عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس و مخترع سیستم آبیاری هوشمند به منظور بررسی چگونگی امکان خودکار کردن و انجام آبیاری دقیق در سیستم آبیاری قطره‌ای اراضی کشت و صنعت پیوند پارس واقع در شهرستان مرزی قصرشیرین، در تاریخ 26/1/94 از اراضی کشت و صنعت پیوند بیستون پارس در شهرستان قصرشیرین بازدید نمودند. در این سفر با همراهی مدیرعامل و جمعی از کارشناسان کشت و صنعت مذکور، از 600 هکتار اراضی مجهز شده به سیستم آبیاری قطره‌ای و بابلر و 1000 هکتار اراضی در دست طراحی، منابع تامین، انتقال و مخازن ذخیره آب بازدید بعمل آمد. از اهداف مهم این بازدید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی راهکارهای انتقال نتایج تحقیقات انجام شده در مورد آبیاری دقیق و اتوماسیون، در سطوح اجرایی آبیاری تحت فشار (به صورت پایلوت)
  • بازدید میدانی و بررسی نقشه‌های اجرایی طرح باغات 600 هکتاری اجرا شده (مرکبات، خرما و انگور)، به منظور چگونگی امکان خودکار کردن و انجام آبیاری دقیق و برآورد لوازم و امکانات لازم.
  • بازدید میدانی از طرح 1000 هکتاری باغات (مرکبات، خرما و انگور)، منابع تامین و مخازن ذخیره آب، به منظور ارائه نقطه نظرات و نکاتی که لازم است برای خودکار کردن سیستم و انجام آبیاری دقیق، در طراحی سیستم آبیاری تحت فشار قطره‌ای لحاظ شود.
  • استفاده بهینه از دانش فنی در منابع آب و خاک




۱۳۹۴/۰۱/۳۱
تعداد نمایش: ۱۱۲
مشاهده اخبار گروه خبری 'بخش آبیاری'

آمار مشاهده صفحات