جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  -  Friday, April 19, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

برگزاری برنامه هفته انتقال یافته‌های تحقیقاتی در مدیریت جهاد کشاورزی بیله سوار مغان توسط محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل
در اجرای نظام نوین ترویج برنامه هفته انتقال یافته‌های تحقیقاتی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل روز سه شنبه 24 بهمن ماه با سخنرانی محققان مرکز و با حضور کارشناسان، مروجین و بهره‌برداران بخش کشاورزی در سالن اجتماعات مدریت جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار مغان برگزار شد.


در این روز از هفته انتقال یافته‌های تحقیقاتی ابتدا دکتر کرامت اخوان معاون پژوهش، فناوری وانتقال یافته و عضو هیأت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز سخنرانی خود را در خصوص "افزایش راندمان آبیاری با کاربرد سیفون در آبیاری سطحی زراعت های ردیفی" ارائه نمود. در این برنامه آموزشی وی ضمن توصیه به لزوم استفاده بهینه از منابع آبی موجود ضمن معرفی اصول صحیح آبیاری سطحی، تصریح کرد با در نظر گرفتن محدودیت منابع آبی کشور با استفاده از سیفون در انتقال آب از نهر به فارو در واقع با طراحی اصولی و علمی آبیاری سطحی می‌توان میزان راندمان استفاده از آب در این روش را به‌طور چشمگیر افزایش داد تا نه‌تنها آب، این منبع ارزشمند مورد استفاده بهینه قرار می‌گیرد باعث افزایش عملکرد و کارائی مصرف آب نیز خواهد گردید.

در ادامه سخنرانی مهندس انور اسدی عضو هیات علمی خاک و آب مرکز با عنوان "مواد آلی خاک" انجام شد. در این سخنرانی نیز به راهکارهای صحیح افزایش مواد الی خاک اشاره گردید.  در پایان این دوره آموزشی ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلات منابع آب و خاک در منطقه به سؤالات مطرح شده از طرف حاضرین پاسخ‌های لازم و فنی ارائه شد.




۱۳۹۶/۱۱/۲۹
تعداد نمایش: ۵۹
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات