پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳  -  Thursday, March 28, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

برگزاری دوره ملی تربیت مروج متخصص با موضوع مدیریت باغات دیم در اراضی شیبدار
دوره دوره ملی تربیت مروج متخصص با موضوع مدیریت باغات دیم در اراضی شیبدار طی روزهای 12 تا 14 اسفند در مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی رسول‌اکرم (ص) دامغان برای کارشناسان و مروجان مسئول پهنه‌های تولیدی 28 استان کشور با همکاری معاونت ترویج و معاونت امور باغبانی و حضور مسئولین استانی برگزار شد.


مدرسین این دوره علاوه بر آقای دکتر علیرضا توکلی عضو هیات علمی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی و پژوهشگر مروج ارشد آب و سامانه‌های آبیاری معاونت ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، تعدادی از اعضای هیات علمی برجسته موسسات و مراکز تحقیقاتی مختلف بودند. مباحث فنی و کاربردی مدیریت آب سبز و استحصال و جمع‌آوری آب باران و کاهش سهم تلفات تبخیر و مدیریت کاشت، داشت و برداشت انگور، بادام، زرشک، عناب و انجیر تشریح و بر ضرورت رعایت ضوابط و معیارها تاکید شد. تعداد کل افراد آموزش دیده طی این دوره افزون بر 140 نفر از کارشناسان و مروجان مسئول پهنه‌های تولیدی استان‌ها بودند. نشست‌های گفتمانی مروجان مسئول پهنه‌ها با اساتید و تبیین شرایط و ارائه راهکارهای اختصاصی استان‌ها از جمله دیگر دستاوردهای این دوره ملی بوده است.

لازم بذکر است فایل‌های ارائه شده در دوره آموزشی در کانال تلگرامی استحصال آب باران (@MCWHSYSTEMS) بارگذاری شده و قابل دسترس است.


 


۱۳۹۶/۱۲/۲۸
تعداد نمایش: ۷۳
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات