سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Tuesday, April 23, 2024
جستجوی پیشرفته
عمومی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

دوره آموزشی با عنوان "متا آنالیز در علوم کشاورزی" در محل ستاد موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی برگزار شد.
روز پنجشنبه 31 خرداد 97 دوره آموزشی "متا آنالیز در علوم کشاورزی" برای رؤسای بخشهای تحقیقاتی مراکز تابعه و اعضای هیات علمی ستاد موسسه برگزار شد.


آقای دکتر سلطانی استادیار و عضو هیات علمی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران مدرس این دوره بودند که در ابتدا به تاریخچه استفاده از متا آنالیز در علوم کشاورزی پرداختند و در ادامه لزوم استفاده از فراتحلیل(متا آنالیز) در پژوهش های کشاورزی را برای فراگیران شرح دادند و پس از آن بصورت کار عملی روش های بهره برداری از متا آنالیز در علوم کشاورزی را برای فراگیران آموزش دادند.

شایان ذکر است که اصطلاح فراتحلیل (متاآنالیز) برای نخستین بار توسط گلاس (1976) در انجمن پژوهشی آموزشی آمریکا بکار برده شده است. نتایجی که ممکن است در مطالعه‏های کوچکتر کشف نشود با استفاده از متا آنالیز ده‏ها مطالعه کوچک قابل حصول است. متا آنالیز روش بسیار کارآمدی برای تدوین مقالات مروری با استفاده از پژوهش های متعدد و پراکنده انجام شده در خصوص یک موضوع خاص است. در این دوره روش شناسی تلفیق مطالعات و پژوهش های پراکنده برای جمع بندی و نتیجه گیری منطقی از نتایج آنها به تفصیل مورد بحث و آموزش قرار گرفت.

 
 
 


۱۳۹۷/۰۴/۰۳
تعداد نمایش: ۱۷۶
مشاهده اخبار گروه خبری 'عمومی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات