جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  -  Friday, April 19, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

شرکت عضو هیأت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در دوره "آموزشی پیشرفته کشاورزی حفاظتی در کشور هند"
دوره آموزشی پیشرفته کشاورزی حفاظتی توسط مرکز بین‌المللی تحقیقات گندم- ذرت CIMMYT جنوب آسیا از تاریخ 30 مهرماه لغایت 12 آبان سال 97 در کشور هند برگزار شد. در این دوره آموزشی دکتر جبرائیل تقی نژاد عضو هیأت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی استان اردبیل حضور داشت.


در این دوره آموزشی که شرکت‌کنندگانی از کشورهای ایران، نپال، بنگلادش و هند حضور داشتند در برنامه کاری فشرده‌ای که در طول دو هفته برگزار شد از ایالت پنجاب (شهر لودهیانا در مرکز تحقیقاتی بیسا BISA) و ایالت هاریانا (شهر کارنال در مرکز تحقیقات شوری) در شمال کشور هند بازدید کردند.

شرکت در کارگاه آموزشی (درزمینهٔ خاک‌ورزی حفاظتی، تناوب محصولات و مدیریت بقایای گیاهی و نهایتاً بحث کشاورزی حفاظتی – کشاورزی دقیق- تکنولوژی نوین آبیاری، مدیریت علف‌های هرز و ...) برنامه عملیاتی کار در مزرعه با انواع ماشین‌های کشاورزی از جمله کالیبراسیون بذرکارهای مختلف، سم‌پاش‌ها و نحوه کار با لولر لیزری و کاشت مستقیم گندم در بقایای برنج در حال برداشت، بازدید از بزرگترین سایت تحقیقاتی کشاورزی کشور هند موسوم به BISA و گفتگو با کشاورزان پیشرو به ویژه در زمینهٔ کشاورزی حفاظتی از برنامه این دوره آموزشی 15 روزه بود.

همچنین در این دوره آموزشی اساتیدی از کشورهای مکزیک، استرالیا، آمریکا، اتیوپی و افریقای جنوبی، دانشگاه‌های بزرگ هند و محققان مرکز بین‌المللی سیمیت در زمینه‌های مختلف کشاورزی مطالبی را جهت پربار کردن محتوی دوره ارائه نمودند.



۱۳۹۷/۰۸/۲۶
تعداد نمایش: ۲۰۴
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات