پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Thursday, April 25, 2024
جستجوی پیشرفته
عمومی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

سمینار “اینترنت اشیاء و کاربردهای آن در صنعت آب و کشاورزی” با مشارکت موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی و پژوهشگاه نیرو برگزار گردید.
روز دوشنبه مورخ 97/08/21 سمینار”اینترنت اشیاء و کاربردهای آن در صنعت آب و کشاورزی” با همکاری مشترک موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی و پژوهشگاه نیرو در محل سالن جلسات پژوهشگاه نیرو برگزار گردید.


در این جلسه ابتدا آقای دکتر غرویان رئیس شبکه هوشمند پژوهشگاه ضمن خیر مقدم به حاضرین، برنامه های پژوهشگاه در خصوص کاربرد اینترنت اشیاء و اهداف برگزاری سمینار را تشریح کردند. در ادامه آقای دکتر نادر عباسی معاون پژوهش و فناوری موسسه نیز پس از خوش آمدگویی به مدعوین، توجه به تکنولوژی های جدید به ویژه سامانه های هوشمند در کشاورزی را در شرایط موجود ضرورتی انکار ناپذیر دانسته و همکاری و همفکری تمام دستگاههای مرتبط با صنعت آب در کشور را مهم و سازنده توصیف کردند. ایشان در ادامه با اشاره به تفاهم نامه همکاری های علمی بین پژوهشگاه نیرو و موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، برگزاری این سمینار را در گام اول از این همکاری ها بیان نمود و اظهار امیدواری کردند که در آینده همکاری های علمی و اجرائی این دو مجموعه با جدیت دنبال شود.

آقایان مهندس آرش شیخله مدیر واحد اینترنت اشیاء مرکز توسعه فناوری های شبکه های هوشند پژوهشگاه نیرو و دکتر علیرضا فرهادی استادیار دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف سخنرانان اصلی این سمینار بودند که در خصوص موارد زیر به ایراد سخنرانی پرداختند.

-          مروری بر فناوری های مبتنی بر اینترنت اشیاء

-          مروری بر راهکارهای پایش و کنترل از راه دور شبکه های آبیاری

-          بررسی تجارب موفق در بکارگیری سامانه خودکار انتقال آب در ایران و استرالیا

در بخش دوم سمینار، حاضرین به ارائه دیدگاههای خود در خصوص کاربرد اینترنت اشیاء در وضعیت آب به ویژه مزایا و محدودیت های موجود در این خصوص پرداختند.

شایان ذکر است در این سمینار کارشناسانی از بخش های مختلف وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و برخی شرکت های خصوصی و دانش بنیان شرکت داشتند.

 


۱۳۹۷/۰۸/۲۶
تعداد نمایش: ۱۵۲
مشاهده اخبار گروه خبری 'عمومی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات