چهار شنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Wednesday, April 24, 2024
جستجوی پیشرفته
بخش صنایع غذایی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

نوشیدنی هایی با طعم آجیل در راه بازار
در دهه های اخیر به موازات افزایش آگاهی های بهداشتی عمومی و اهمیت یافتن مسئله حفظ سلامت، به ویژه در جوامع صنعتی، مصرف سرانه انواع نوشیدنی های طبیعی نیز به طور مرتب افزایش یافته است. استفاده از این نوع نوشیدنی ها برای مصرف کننده بسیار راحت بوده، ضمن قابلیت دسترسی در تمام زمانها و مکانها، ماندگاری بیشتری نیز دارد.

در دهه های اخیر به موازات افزایش آگاهی های بهداشتی عمومی و اهمیت یافتن مسئله حفظ سلامت، به ویژه در جوامع صنعتی، مصرف سرانه انواع نوشیدنی های طبیعی نیز به طور مرتب افزایش یافته است. استفاده از این نوع نوشیدنی ها برای مصرف کننده بسیار راحت بوده، ضمن قابلیت دسترسی در تمام زمانها و مکانها، ماندگاری بیشتری نیز دارد.

در راستای این تغییر ذائقه، تولید و ترویج مصرف نوشیدنی ها بر اساس پسته، گردو، فندق، بادام، عناب، چغندر لبویی و غیره که اخیرا و برای اولین بار توسط محققان موسسه تحقیقات فنی و مهندسی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی ارائه شده است، میتواند تحولی در تولید محصولات سالم با ارزش های فراویژه (غذا – دارو) به حساب بیاید.

 پیرو انجام پروژه های تحقیقاتی مصوب موسسه در خصوص تولید نوشیدنی های جدید از محصولات کشاورزی توسط آقای دکتر مهدی قیافه داودی با همکاری  آقای دکتر مهدی کریمی و خانم ها مهندس نقی پور و صحرائیان  در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی خراسان رضوی، و 5 مورد ثبت اختراع و تاییدیه علمی دانش فنی از سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، هفته نامه غذا مصاحبه ای با مجریان پروژه ها انجام داده است که عنوان و مشروح خبر به ترتیب در صفحه اول و همچنین صفحه 15 (صفحه فناوری) این هفته نامه با عنوان "نوشیدنی با طعم آجیل در راه بازار" با لینک www.ghazanews.ir   در دسترس و قابل مطالعه می باشد.



۱۳۹۴/۰۴/۰۷
تعداد نمایش: ۶۵
مشاهده اخبار گروه خبری 'بخش صنایع غذایی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات