پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳  -  Thursday, March 28, 2024
جستجوی پیشرفته
عمومی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

اخذ مجوز انتشار دو مجله تخصصی با اعتبار علمی و پژوهشی در موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی
مجله تحقیقات مهندسی کشاورزی به دو مجله تخصصی با تاییدیه شماره 3/18/81671 مورخ 94/4/31 دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و با اعتبار علمی و پژوهشی تحت عناوین «تحقیقات کاربردی مهندسی سازه های آبیاری و زهکشی» و «تحقیقات مهندسی سامانه ها و مکانیزاسیون کشاورزی» تفکیک شد.

با توجه به رویکرد وزارت علوم تحقیقات و فناوری مبنی بر تخصصی شدن مجلات، مجله تحقیقات مهندسی کشاورزی به دو مجله تخصصی با اعتبار علمی و پژوهشی تفکیک شد. این مجلات با عناوین «تحقیقات کاربردی مهندسی سازه ­های آبیاری و زهکشی» و «تحقیقات مهندسی سامانه­ ها و مکانیزاسیون کشاورزی» آماده پذیرش مقالات علمی-پژوهشی با کیفیت بالا هستند.

مجله تحقیقات کاربردی مهندسی سازه های آبیاری و زهکشی، مقاله‌های علمی- پژوهشی در زمینه‌ موضوعات مختلف مرتبط با مسائل مهندسی و سازه­ای شبکه ها و سامانه ­های آبیاری و زهکشی، و مجله تحقیقات مهندسی سامانه­ ها و مکانیزاسیون کشاورزی، مقاله‌ های علمی- پژوهشی در زمینه مدیریت، بررسی، ارزیابی و توسعه ماشین‌ های کشاورزی و سامانه ‌های فنی و مهندسی کشاورزی، انرژی در کشاورزی، ایمنی و ارگونومی، و همچنین تحقیقات بین ‌رشته‌ای و فناوری ‌های نوین و پیشرفته در حوزه ‌های زراعت، باغبانی، صنایع غذایی، دام و شیلات با تکیه بر جنبه ‌های کاربردی، زیست محیطی و آینده‌ پژوهی را که به زبان فارسی نوشته شده و قبلاً منتشر نشده یا برای انتشار در مجله یا نشریه‌ای دیگر ارسال نشده باشد، برای بررسی و داوری می­ پذیرد. همچنین در هر دو مجله مقاله­ های گردآوری یا تحلیلی مرتبط با تخصص مجله که توسط پژوهشگران صاحب ­نظر و تنها به دعوت هیأت تحریریه در زمینه مسائل روز فنی و مهندسی تهیه شده باشد، قابل بررسی خواهند بود.

 در همین راستا، تلاش‌ها و پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوز علمی-پژوهشی برای مجله تخصصی سوم در زمینه صنایع غذایی و فناوری‌های پس از برداشت، در جریان بوده و امید است به زودی این مهم نیز محقق شود.
 
     


۱۳۹۴/۰۵/۲۹
تعداد نمایش: ۲۹۲
مشاهده اخبار گروه خبری 'عمومی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات