پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Thursday, April 25, 2024
جستجوی پیشرفته
بخش آبیاری
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

دستورالعمل فني- اجرايي آبشويي اراضي (ويژه اراضي شور و سديمي استان خوزستان)، نگارش دکتر عليرضا حسن اقلي و دکتر مجيد شريفي پور منتشر شد.
دستورالعمل فني- اجرايي آبشويي اراضي (ويژه اراضي شور و سديمي استان خوزستان)، نگارش دکتر عليرضا حسن اقلي و دکتر مجيد شريفي پور، با شماره 56558 به تاريخ 98/09/12 انتشار يافت.


 

 
آبشويي اراضي کشاورزي جزو عمليات اجرايي مهم جهت آغاز بهره برداري از اراضي کشاورزي باير، به ويژه اراضي شور و سديمي است که به منظور اصلاح شرايط خاک و آماده سازي آن براي کشت محصولات کشاورزي ضرورت مي يابد. در اين دستورالعمل، ضمن ارائه روش گام به گام عملياتي نمودن آبشويي اراضي مشکل دار به ويژه در جنوب استان خوزستان و اصلاحات اعمال شده بر مبناي يافته هاي جديد تحقيقاتي در کشور، به ضرورت اجراي عمليات آبشويي در اراضي تجهيز و نوسازي شده استان، اندازه گيريهاي لازم در نظارت بر اجراي عمليات آبشويي، شرايط و روش استفاده از زهابهاي کشاورزي در آبشويي اراضي و ارائه مباني نظري و عملي جابجايي نمکها در خاک و موارد مرتبط با آن در آبشويي پرداخته شده است. علاقه مندان ميتوانند جهت دستيابي به متن کامل نشريه، به تالار ترويج کشاورزي و لينک نشريه به آدرس:
http://agrilib.areo.ir/book_7571.html مراجعه نمايند.



۱۳۹۸/۰۹/۲۰
تعداد نمایش: ۷۹
مشاهده اخبار گروه خبری 'بخش آبیاری'

آمار مشاهده صفحات