چهار شنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Wednesday, April 24, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

برنامه روز مزرعه پروژه تحقیقی-ترویجی کشاورزی حفاظتی (Hub)
کشت مستقیم گندم آبی در مقایسه با روش مرسوم از برتری نسبی برخوردار بوده و مطلوب ترین روش برای برون رفت از کشاورزی سنتی است.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقيقات و آموزش کشاورزي و منابع طبيعي استان اردبيل (مغان)، روز دوشنبه 27 اردیبهشت ماه 95 برنامه روز مزرعه پروژه تحقیقی-ترویجی کشاورزی حفاظتی تحت عنوان پایگاه تحقیقات کاربردی آموزشی–ترویجی کشاورزی حفاظتی (Hub) واقع در بخش 5 شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس اجرا شد. در این برنامه مسئولین هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان، کارشناسان و مروجان مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و گرمی و  کشاورزان و بهره برداران پیشرو شرکت داشتند.

مهندس جبراییل تقی نژاد مجری مسئول پروژه تحقیقاتی هاب و محقق بخش تحقیقات فنی و مهندسی روند اجرای طرح را در روش های مختلف خاکورزی شامل (روش مرسوم و کمینه خاکورزی) و کاشت مستقیم روی بقایای گیاهی ذرت تا خوشه دهی کامل به حاضرین روز مزرعه توضیح داد. وی اظهار داشت: با پایش مستمر این پروژه مشاهده می گردد که در سال اول اجرا، کشت مستقیم گندم آبی در مقایسه با روش مرسوم از برتری نسبی برخوردار بوده و با اجرای این شیوه کشت، ضمن صرفه جویی در منابع پایه آب و خاک شاهد کاهش هزینه ها، ترویج کم خاکورزی و بی خاکورزی، حفاظت و صیانت از زمین های زراعی منطقه خواهیم بود و مطلوب ترین روش برای برون رفت از کشاورزی سنتی است.

در پایان به سولات بازدیدکنندگان پاسخ داده شد.

 


۱۳۹۵/۰۳/۰۳
تعداد نمایش: ۹۲
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات