جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Friday, April 26, 2024
جستجوی پیشرفته
بخش گلخانه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

سخنرانی کلیدی در چهارمین کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه ای
دکتر قاسم زارعی رئیس بخش تحقیقات مهندسی گلخانه موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی در چهارمین کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه ای سخنرانی کلیدی با عنوان چشم انداز توسعۀ کشت های گلخانه ای در ایران داشت.

چهارمین کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه ای 15 لغایت 17 شهریور در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان برگزار شد. دکتر زارعی در این سخنرانی تاکید کرد که با توجه به محاسن موجود در کشت های گلخانه ­ای، توسعه این نوع کشت در دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تجربه تولیدات گلخانه ‌ای که در شمال اروپا شکل گرفت، با درجات متفاوتی از موفقیت در سایر کشورها از جمله کشورهای مدیترانه ‌ای، شمال آمریکا، اقیانوسیه، آسیا و آفریقا نیز پیاده شده است. اما تجربه نشان داده که این انتقال تجربه از شمال اروپا به دلیل عدم تناسب شرایط اقلیمی با سایر کشورها از یک فرایند معتبر برخوردار نبوده و هر منطقه به نوبه خود نیازمند توجه بیشتر به تحقیقات، توسعه، ترویج و آموزش تکنولوژی با توجه به شرایط خاص اقلیمی آن منطقه است.

وی ادامه داد بررسی وضع موجود گلخانه­ های کشور و روند توسعه آن نشان می دهد که چالش ها و مشکلات متعددی در توسعه، بهره­ برداری و مدیریت تولید در گلخانه­ ها وجود دارد. در این راستا عدم تناسب اقلیمی مناطقی که گلخانه­ ها در آنها احداث شده ­اند، استاندارد نبودن سازه و تاسیسات کنترل شرایط محیطی به کار گرفته شده، بازار مصرف و نوسانات قیمت و ضعف مدیریت و کمبود دانش فنی بهره ­برداران، از عوامل اساسی و اثرگذار در به وجود آمدن مشکلات فرآروی تولید هستند.

 

 



۱۳۹۵/۰۷/۰۳
تعداد نمایش: ۱۰۰
مشاهده اخبار گروه خبری 'بخش گلخانه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات