پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Thursday, April 25, 2024
جستجوی پیشرفته
بخش گلخانه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

برگزاری جلسه کارگروه فنی مطالعات سازه و تأسیسات گلخانه ای
سرفصل های پیشنهادی برای درج در "دستورالعمل فنی مکان یابی گلخانه، ساخت سازه و تأسیسات گلخانه ای" در کارگروه فنی مطالعات سازه و تأسیسات گلخانه ای بررسی شد.

در ادامه نشست ­های تخصصی قبلی کارگروه فنی مطالعات سازه و تأسیسات گلخانه ­ای در تاریخ 23 شهریورماه از ساعت 14 تا 16 جلسه کارگروه با حضور نمایندگانی از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، موسسه پژوهش ­های برنامه ­ریزی و اقتصاد کشاورزی، انجمن گلخانه سازان، مهندسین مشاور و شرکت­ های کشاورزی بخش خصوصی، معاونت امور باغبانی و زراعت وزارت متبوع و موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر مؤمنی دبیر کارگروه، پس از تبریک اعیاد قربان و غدیر، سرفصل ­های در نظر گرفته شده برای درج در پیش ­نویس "دستورالعمل فنی مکان ­یابی گلخانه، ساخت سازه و تأسیسات گلخانه ­ای" را برای اعضاء تشریح کرد. این سرفصل­ ها شامل موقعیت مکانی احداث گلخانه، در دسترس بودن امکانات مناسب، کمیت و کیفیت آب در دسترس، در نظر گرفتن بازار مصرف، مسائل زیست محیطی و سایر عوامل بازدارنده و محدودکننده توسعه گلخانه­ ها، نکات فنی قبل و در حین ساخت گلخانه، نیازهای گرمایشی، سرمایشی، تهویه، تأمین دی  اکسید کربن و نور تکمیلی در اعلام شد.

علاوه بر این در این جلسه مقرر شد که اعضاء کارگروه، سایر سرفصل ­های پیشنهادی خود را برای تصمیم­ گیری در اختیار سایرین قرار دهند.
 


۱۳۹۵/۰۷/۰۳
تعداد نمایش: ۱۰۲
مشاهده اخبار گروه خبری 'بخش گلخانه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات