جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  -  Friday, March 29, 2024
جستجوی پیشرفته
عمومی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

گزارش گروه نظارت و ارزشیابی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی از پروژه های تحقیقاتی و اجرایی استان کرمان
گروه نظارت و ارزشیابی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی از پروژه های تحقیقاتی و اجرایی استان کرمان مورخ 9 لغایت 10 دی ماه 1393 بازدید نمودند.

گروه نظارت و ارزشیابی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی از پروژه های تحقیقاتی و اجرایی استان کرمان مورخ 9 لغایت 10 دی ماه 1393 بازدید نمودند. در این بازدید آقای دکتر مهدی اکبری رئیس بخش تحقیقات آبیاری تحت فشار مؤسسه و عضو کمیته نظارت و ارزشیابی موسسه به همراه آقای دکتر بهمن یارقلی رئیس بخش تحقیقات آبیاری سطحی و زهکشی مؤسسه در بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان حضور یافته و به همراه رئیس بخش تحقیقات فنی و مهندسی و همکاران آبیاری و زهکشی، نسبت به ارزشیابی پروژه های تحقیقاتی بخش مذکور اقدام گردید.

همچنین به­ منظور بررسی مسایل فنی و بهره برداری موجود در سیستم های آبیاری زیر سطحی اجرا شده در منطقه رفسنجان بر اساس درخواست ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، اینجانبان در معیت آقای مهندس ملک شاهی مسئول آبیاری تحت فشار و مهندس کاووسی مسئول تجهیز و نوسازی مدیریت آب و خاک استان کرمان  به منطقه رفسنجان و انار در فاصله 250 کیلومتری شهر کرمان عزیمت نمودیم. پس از بازدید از پروژه های اجرا شده، در جلسه­ای با حضور آقای مهندس  سعیدی مدیر آب و خاک استان کرمان، مسایل و مشکلات موجود مورد بررسی قرار گرفت. آقای مهندس سعیدی به مسایل و مشکلاتی از جمله خرده مالکی، کمبود آب، کیفیت پایین آب، گرفتگی قطره چکانها و بحث های زیست محیطی استفاده از ترفلان  اشاره کردند. در ادامه پس از بحث و تبادل نظر به مزایا و معایب استفاده از لوله های پی وی سی در آبیاری زیر سطحی پرداخته شد. با توجه به اینکه هزینه این روش بالا (حدود 20 تا 25 میلیون در هکتار) می باشد، پیشنهاد گردید ابتدا این روش در مزارع اجراء شده توسط زارعین و یا پایلوت های اجرایی سازمان جهاد کشاورزی مورد ارزیابی قرار گیرد و با نظر گرفتن اصول علمی و معیارهای مهندسی جهت اجرا پیشنهادگردد. لذا مقرر گردید در قالب همکاری های مشترک موسسه فنی و مهندسی با سازمان جهاد کشاورزی دو پروژه تحقیقاتی درخصوص "ارزیابی آبیاری زیر سطحی با استفاده از لوله های پی وی سی " و "اثرات زیست محیطی استفاده از ترفلان " تهیه و پس از تامین هزینه های مربوطه توسط سازمان جهاد کشاورزی کرمان انجام گردد.
 

 


۱۳۹۳/۱۰/۲۱
تعداد نمایش: ۱۰۵
مشاهده اخبار گروه خبری 'عمومی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات