جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  -  Friday, April 19, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

بازدید رئیس مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی از چهار محال و بختیاری
دکتر فریبرز عباسی رئیس مؤسسه روز سه شنبه 27 مهرماه ضمن حضور در سازمان جهاد کشاورزی استان چهار محال و بختیاری در جلسه ای با حضور دکتر غریب رئیس سازمان، مهندس نورنبخش مدیر آب و خاک، مهندس دانش معاون تولیدات گیاهی، دکتر محنت کش معاون پژوهشی و دکتر علیمحمدی عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان شرکت نمود.

در این جلسه دکتر غریب با عرض خیر مقدم، برخی ظرفیت ها و پتانسیل های استان را معرفی و انتظارات سازمان جهاد کشاورزی را در حوزه فنی و مهندسی مطرح نمود. در ادامه معاون تولیدات گیاهی و مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی ضمن اشاره به ارتباط خوب مرکز تحقیقات استان با سازمان، به برخی ظرفیت های بالقوه استان اشاره نمودند. ایشان اعلام کردند که در توسعه سامانه های نوین آب و آبیاری در کشور، این استان رتبه دوم را دارد و توسعه کشت های نشایی ذرت، لوبیا و چغندرقند به خاطر کمبود منابع و روش های استحصال آب را از اولویت های اصلی استان ذکر نمودند. انتقال آب بین حوزه ای را نیز یکی از چالش های اصلی آب استان عنوان شد.

دکتر عباسی نیز ضمن معرفی مختصر مؤسسه و پتانسیل های آن، اشاره ای به برخی فعالیت های شاخص مؤسسه در زمینه بهره وری مصرف آب، راندمان آبیاری و آب مصرفی در بخش کشاورزی داشت. وی آمادگی مؤسسه را برای اجرای طرح های تحقیقاتی مورد نیاز استان و همچنین با توجه به تجارب مؤسسه، همکاری فنی و مشاوره ای درخصوص روش های استحصال آب باران را اعلام نمود.



۱۳۹۵/۰۸/۰۱
تعداد نمایش: ۸۲
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات