سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Tuesday, April 23, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

چهار جلد هندبوک و دستورالعمل‌ های ترویجی عضو هیأت علمی تحقیقات فنی و مهندسی توسط وزیر جهاد کشاورزی رونمایی شد.
از چهار جلد هندبوک و دستورالعمل‌ های ترویجی نگارش شده توسط دکتر علیرضا کیانی عضو هیأت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی توسط وزیر محترم جهاد کشاورزی در چهارمین گردهمایی سراسری محصولات پاییزه فصل زراعی 96-95 رونمایی شد.

مصرف بهینه آب در اراضی و عرصه ‌های کشاورزی موثرترین فرآیندی است که می ‌تواند در تعدیل تنش‌ های ناشی از کم ‌آبی و بحران آب نقش ایفا نماید. در شرایط بحرانی آب جهت ‌گیری فعالیت ‌های بخش کشاورزی باید با هدف تولید بیشتر با آب کمتر، یعنی افزایش بهره ‌وری آب، برنامه ‌ریزی گردد. این مهم در عرصه‌ های تولید کشاورزی از طریق آشنایی کارشناسان و بهره ‌بردارن با برنامه آبیاری گیاهان، آشنایی با حجم آب مصرفی، آشنایی با روش‌ های بهبود بهره ‌وری آب و قابلیت اندازه ‌گیری آن و این مهم که به ازای هر متر مکعب آب مصرفی چقدر تولید و چقدر درآمد برای کشاورز دارد، به دست می آید.

چهار جلد نوشتار حاضر (دو هندبوک، دو دستورالعمل و نشریه فنی) دقیقا در همین راستا و با هدف استفاده در مزارع به خصوص در طرح نظام نوین ترویج توسط دکتر علیرضا کیانی عضو هیأت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان نگارش شده و با همکاری موسسه تحقیقات فنی و مهندسی و معاونت ترویج و نشر آموزش کشاورزی به چاپ رسیده است.

این چهار نوشتار در چهارمین گردهمایی سراسری کشت پاییزه سال زراعی 96-95 و در راستای طرح نظام نوین ترویج با حضور وزیر محترم جهاد کشاورزی، در 20 شهریور در سالن حجاب رونمایی شد.

 
  
  
 
 
 


۱۳۹۵/۰۸/۰۲
تعداد نمایش: ۱۴۲
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
نظرات سایرین پیرامون این خبر:
نام و نام خانوادگی: امیر اسلامی
تاریخ و ساعت : ۱۳۹۵/۰۸/۰۴ ۱۲:۰۷
تبریک به اقای دکتر کیانی، ارزوی موفقیت بیش از پیش را برایشان دارم
آمار مشاهده صفحات