شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Saturday, April 20, 2024
جستجوی پیشرفته
عمومی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

بازدید گروه نظارت و ارزشیابی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی از مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان
بازدید گروه نظارت و ارزشیابی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی از مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان

در تاریخ 23/10/93 آقای دکتر میر مجیدی رئیس بخش صنایع غذائی و آقای مهندس مومن پروژه ­های تحقیقاتی بخش فنی و مهندسی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان را نظارت و ارزشیابی نمودند. طی بازدید به­ عمل آمده، جلسه­ ای با حضور جناب آقای دکتر حبیبی­ اصل رئیس محترم بخش تحقیقات فنی و مهندسی و سرکار خانم مهندس بهبهانی محقق و کارشناس صنایع غذایی آن بخش برگزار شد. در ابتدا معرفی اجمالی بخش و پروژه­ های تحقیقاتی در دست اجرا از سوی ایشان صورت پذیرفت. طی حضور در آزمایشگاه، خانم مهندس بهبهانی گزارشی را از روند و پیشرفت پروژه­ های در دست اجرای خود ارائه نمودند. تجهیز آزمایشگاه از سوی ایشان با بهره­ گیری از بودجه­ های استانداری و سایر مراجع جای تقدیر داشت. از مهمترین مشکلات موجود، به کمبود نیروی محقق صنایع غذایی در آن بخش اشاره شد.

-          در ادامه، از موسسه تحقیقات خرما و پایلوت فراوری و بسته­ بندی خرما بازدید شد. آمادگی بخش در خصوص مجهز نمودن آن پایلوت به تاسیسات ضدعفونی و انبارداری خرماهای فراوری شده به جناب آقای دکتر مستعان، معاون پژوهشی محترم آن موسسه اعلام گردید. همچنین، طی مذاکره با ایشان، بر ضرورت اجرای 8 فقره پروژة پیشنهادی بخش صنایع غذایی در راستای تدوین طرح کلان احیای نخیلات آبادان و خرمشهر تاکید گردید.

-          به­ منظور بررسی وضعیت موجود واحدهای فراوری خرما در سطح استان، از واحدهای فراوری و بسته­ بندی خرما در منطقه شادگان بازدید شد. در این بازدید مشاهده شد که عملیات پس از برداشت از جمله ضدعفونی اصولی و بهداشتی خرماهای ورودی توسط واحدهای بهره­ بردار صورت  نمی­گیرد و برای ضدعفونی، علی­رغم قوانین و مقررات ملی و بین­المللی از گاز منسوخ شدة متیل بروماید استفاده می­گردید. در این راستا، پیشنهاد می­گردد که با همکاری موسسه تحقیقات خرما یک پایلوت الگویی مناسب که مبتنی بر استاندارد و نیازهای منطقه باشد با هدف فراوری، بسته­ بندی و عرضة محصول بهداشتی و سالم طراحی و به مرحلة اجرا درآید.



۱۳۹۳/۱۰/۳۰
تعداد نمایش: ۱۰۸
مشاهده اخبار گروه خبری 'عمومی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات