پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Thursday, April 25, 2024
جستجوی پیشرفته
عمومی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

آخرین جلسه شورای تحقیقات و اداری موسسه در سال 95 برگزار شد.
روز سه شنبه 24 اسفندماه ساعت 11 صبح، آخرین جلسه شورای تحقیقات و اداری موسسه در سال 95 برگزار شد.

در ابتدای این جلسه خانم دکتر تاج الدین عضو هیات علمی و دبیر شورای تحقیقات موسسه، گزارشی از عملکرد و مصوبات جلسات شورای تحقیقات در سال 95 ارائه داد. دبیر شورای تحقیقات موسسه سخنان خود را در دو بخش مهم ترین گفتگوها و مصوبات مطرح نمود. برگزاری 7 جلسه شورای تحقیقات و گردهمایی سالانه موسسه، پیگیری گزارش های تحلیلی، طرح های کلان، برنامه های بخش های تحقیقاتی برای تجاری سازی، بررسی علم سنجب موسسه، برنامه اقتصاد مقاومتی، بررسی روند کارگروه ساماندهی آزمایشگاه های سازمان، بررس یوضعیت قراردادهای پژوهشی و ... از موارد مهم مطرح شده در جلسات شورای تحقیقات سال 95 عنوان شد. پس از آن خانم دکتر تاج الدین مصوبات مهم در جلسات شورای تحقیقات را اعلام نمود.

در ادامه جلسه آقای دکتر نادر عباسی معاون پژوهشی موسسه، ضمن تشکر از روسای بخش ها و واحدهای ستادی برای همکاری ها طی سال 95، به اجرای حدود 270 پروژه تحقیقاتی، چاپ 21 نشریه ترویجی (51 مورد در دست بررسی)، انتشار 7 عنوان کتاب و 9 فصل کتاب، حدود 60 مورد مقاله علمی – پژوهشی، 5 قرارداد انتقال تکنولوژی، تدوین نقشه راه مشارکت با بخش خصوصی و نقشه راه آینده موسسه، اعتباربخشی و ارائه گزارش آن، تدوین گزارش های تحلیلی موضوعی (20 گزارش آماده چاپ)، تدوین پروپوزال های کلان ملی، برگزاری جلسات کارگروه سازه و تاسیسات گلخانه ای، تصویب طرح های ویژه، برگزاری 71 جلسه کمیته ترفیع (71 جلسه در طی سال، 5 ارتقا به دانشیاری و یک ارتقا به استادی)، اقدامات کمیته نظارت وارزشیابی و ارزیابی سطوح مختلف مدیران، قراردادهای پژوهشی با مدیریت آب و خاک استان ها، پیگیری وضعیت مجلات موسسه و برگزاری کارگاه ها و دوره های مختلف به عنوان برخی از اقدامات شاخص سال 95 اشاره نمود.

پس از آن دکتر شریفی معاون برنامه ریزی و پشتیبانی موسسه ضمن تشکر از همکاران واحدهای مالی و اداری و روسای بخش های تحقیقاتی برای همکاری های انجام شده در سال 95، به برخی موارد انجام شده در این حوزه اشاره نمود. وی جذب اعتبار تملکی به صورت اوراق مشارکت، انتخاب نماینده اعضا غیرهیات علمی برای ارزیابی و آموزش شیوه ارزیابی همکاران غیر هیات علمی، اصلاح و به روز رسانی وظایف موسسه با توجه به الویت ها و نیازهای روز، انجام حسابداری تعهدی، تنظیم موافقت نامه بودجه، پیگیری بودجه و اعتبارات موسسه از سازمان مدیریت، پیگیری و پیشنهاد تعرفه های سال 95 و پیشنهاد تعرفه های جدید سال 96 و همکاری در تنظیم قراردادهای پژوهشی را برخی از اقدامات مهم انجام شده در حوزه مالی و اداری عنوان کرد. وی تاکید نمود که ارزشیابی اعضا غیر هیات علمی بر اساس مصوبات و فرم های جدید مورد تاکید سازمان بوده که در اولین فرصت در موسسه انجام خواهد گرفت.

در پایان جلسه دکتر فریبرز عباسی رئیس موسسه، با عنوان اینکه سال 95 از نظر مادی سالی سخت بوده اما عملکرد موسسه نسبتا خوب بوده است، اعتباربخشی، آینده پژوهی، ارائه گزارش عملکرد موسسات و ارزیابی انجام شده، فعالیت های حوزه نظارت و ارزشیابی، بازدیدهای انجام شده از مراکز تابعه (حدود 30 بازدید در سال 95)، مباحث ترویجی و انتخاب موسسه به عنوان موسسه برتر و تولید اپلیکیشن ها، اقدامات خوب در حوزه IT (انتخاب پرتال موسسه به عنوان پرتال برتر سازمان)، پیشرفت در زمینه روابط عمومی، رشد مالی (حدود 20 تا 30 درصد) نسبت با سال گذشته و انعقاد قراردادها را از اقدامات مهم انجام شده در سال 95 اعلام کرد.

رئیس موسسه ادامه داد: رویکرد آتی موسسه نیز همان رویکرد سازمان است و فروش دانش فنی و درآمدزایی، توجه ویژه به مباحث بهره وری آب در تمامی بخش های تحقیقاتی موسسه و تاکید بر حسابداری تعهدی از موارد مهم مد نظر در سال آینده است.

دکتر عباسی در پایان از صبر و همکاری کلیه همکاران در سال 95 تشکر نموده و آرزو کردند سالی جدید سرشار از سلامتی باشد و همکاران با روحیه و پشتکار بیشتر به فعالیت خود ادامه دهند.

 
 
 
 


۱۳۹۵/۱۲/۲۵
تعداد نمایش: ۱۴۱
مشاهده اخبار گروه خبری 'عمومی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات