پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳  -  Thursday, April 18, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

ارائه مقاله در کنفرانس بین المللی
مهندس پریسا شاهین رخسار محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان، در "اولین همایش بین المللی و سومین همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی " که در تاریخ 13 اردیبهشت ماه سال جاری، در دانشگاه تهران برگزار شد، با ارائه مقاله بصورت شفاهی شرکت داشت.

مهندس پریسا شاهین رخسار مقاله خود را که برگرفته از یک پژوهش تحقیقاتی بود، تحت عنوان " شناسایی و اولویت بندی موانع توسعه کشت دوم از دیدگاه کشاورزان استان گیلان (مورد: شهرستان آستانه ‌اشرفیه) " ارائه نمود. پژوهش حاضر، با هدف شناسایی مؤثرترین عوامل تأثیرگذار بر توسعه کشت دوم در شهرستان آستانه ‌اشرفیه با بررسی دیدگاه ‌های 30 کشاورز پیشرو و خبره با بهره‌ گیری از پرسشنامه محقق ساخته و به روش پیمایش انجام شده است.

نتایج نشان داد که از دید کشاورزان مشکلات مختلفی بر سر راه توسعه کشت دوم و کشت محصولات جایگزین برنج وجود دارد که از آن جمله می ‌توان به عدم‌ حمایت دولت و اتحادیه کشاورزان از خرید تضمینی محصولات جایگزین برنج، نبود بازار فروش مناسب و عدم وجود مزارع پیشرو موفق در منطقه به ‌عنوان مهم ‌ترین عوامل اشاره کرد. با توجه به نتایج این تحقیق، راهکارهایی همچون خرید تضمینی دولت، ایجاد مزارع پیشرو، اعطای تسهیلات مالی و اعتباری با نرخ بهره مناسب، توسعه بازارهای محلی برای عرضه محصولات کشت دوم، تقویت رقابت ‌پذیری اقتصاد روستایی، ایجاد صنایع تبدیلی و بسته ‌بندی در مناطق روستایی و توسعه برنامه ‌های بازاریابی پیشنهاد می ‌گردد.



۱۳۹۶/۰۲/۲۵
تعداد نمایش: ۷۰
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات