جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  -  Friday, March 29, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

انتشار 2 عنوان کتاب تخصصی در زمینه مهندسی آب توسط عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان مرکزی
کتاب "زبان تخصصی مهندسی آب" به عنوان نخستین کتاب جامع زبان تخصصی در زمینه مهندسی آب به همت دکتر مصطفی گودرزی، عضو هیات علمی سازمان تحقیقات کشاورزی و دکتر جهانگیر عابدی کوپایی عضو هیأت علمی گروه مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان و کتاب "آشنایی با نرم ‏افزارهای مهندسی آب" به منظور معرفی نرم ‌افزارهای تخصصی مورد استفاده در مهندسی آب و نحوه کار کردن با این نرم ‌افزارها توسط دکتر گودرزی و مهندس آبسالان، اعضای هیات سازمان تحقیقات کشاورزی به چاپ رسید.

کتاب "زبان تخصصی مهندسی آب" به عنوان نخستین کتاب جامع زبان تخصصی در زمینه مهندسی آب می ‏باشد. این کتاب به همت دکتر مصطفی گودرزی، عضو هیات علمی سازمان تحقیقات کشاورزی و دکتر جهانگیر عابدی کوپایی عضو هیأت علمی گروه مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان تألیف و توسط انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان منتشر شده است.  

تا قبل از تاليف اين کتاب، اثري با محوريت زبان تخصصي مهندسي آب در جهان و در کشور تدوین نشده بود. در ديگر رشته‏ هاي فني و صنعتي، کتاب هاي مختلفي در رابطه با زبان تخصصي آن رشته تاليف شده اما تا زمان انتشار اين کتاب، هيچ پژوهشگري در جهان منحصرا و به طور جامع به بحث زبان تخصصي مهندسي آب نپرداخته بود. دکتر گودرزی با بيان اينکه فصول مختلف و تمامي بحث های مربوط به مهندسی آب به همراه  تمرین های کاربردی برای مخاطبان در اين کتاب گردآوري شده است، اظهار داشت که: این کتاب، خواننده را در فهم متون تخصصی مهندسی آب بسیار قوی می کند و به مباحثي مانند آب و خاک، آبیاری و زهکشی، هیدرولیک و مکانیک سیالات و محیط زیست پرداخته شده است. این کتاب شامل شش بخش مجزا و 26 درس است که هر درس به یک موضوع خاص در زمینه مهندسی آب می پردازد و شامل تمرین های کاربردی متنوع است. کتاب به گونه ای نوشته شده است که از آن می توان برای آموزش آکادمیک در تمام مقاطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) و یا به صورت خودآموز برای مطالعه فردی استفاده کرد.

همچنین در کتاب "آشنایی با نرم ‏افزارهای مهندسی آب" ضمن معرفی نرم ‌افزارهای تخصصی مورد استفاده در مهندسی آب نحوه کار کردن با این نرم ‌افزارها نیز آموزش داده شده است. این کتاب توسط دکتر گودرزی و مهندس آبسالان اعضای هیات سازمان تحقیقات کشاورزی توسط انتشارات کنکاش چاپ شده است. دکتر گودرزی در ارتباط با این کتاب بیان نمود: از میان نرم‌ افزارهای متعدد موجود سعی گردیده که نرم‌ افزارهایی که بیشترین کاربردها را در ارتباط با رشته مهندسی آب دارند، انتخاب شوند. در این کتاب 21 نرم‌ افزار مرتبط با زمینه‌ های مختلف مهندسی آب ارائه شده است. مطالب به گونه ‌ای تدوین شده است که می‌توان از این کتاب در کلاس ‌های درس مرتبط با دروس مختلف مهندسی آب استفاده نمود و نیز به عنوان یک خودآموز برای متخصصین مشغول به کار و فعالیت‌های علمی در بخش مهندسی آب مورد استفاده قرار گیرد. مطالب موجود در این کتاب حاصل بررسی منابع مختلف از راهنمای نرم ‌افزارها و تجارب شخصی نویسندگان در تدریس و آموزش نرم‌ افزارها می ‌باشد.

 


۱۳۹۶/۰۳/۲۴
تعداد نمایش: ۱۴۹
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات