پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳  -  Thursday, March 28, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

برگزاری کارگاه آموزشی توسط همکاران بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان در اولین جشنواره اختراعات و ابتکارات استان سمنان
دو کارگاه آموزشی " آبیاری قطره ای زیرسطحی" و " تاثیر آبیاری تحت فشار بر مدیریت منابع آب" در استان سمنان توسط همکاران بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان در اولین جشنواره اختراعات و ابتکارات استان سمنان برگزار شد.


اولین جشنواره آب، اختراعات و ابتکارات در مورخ هجدهم و نوزدهم مهرماه سال 1397 توسط بنیاد ملی نخبگان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان سازمان جهاد کشاورزی استان و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و برخی ارگان های دیگر در سمنان برگزار شد. در این جشنواره دو فقره کارگاه آموزشی توسط آقایان دکتر سیدحسن موسوی فضل و دکتر نادر نادری اعضای هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان  برای کارشناسان، دانشجویان و بهره برداران برگزار شد. در این کارگاه ها ابتدا آقای دکتر سیدحسن موسوی فضل به تشریح آبیاری قطره ای زیرسطحی و ارائه نتایج پژوهش های جهانی در این روش پرداختند و در ادامه در زمینه پژوهش های انجام شده در بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی شاهرود مطالبی را ارائه نمودند. سپس آقای دکتر نادری ضمن توضیح در زمینه تاثیر سیستم های آبیاری تحت فشار بر مدیریت منابع آب، نتایج چند پژوهش انجام شده در سطح استان را تشریح نمودند. تحویل حجمی آب و استفاده موثر از کنتورهای هوشمند در این زمینه مورد تاکید قرار گرفت. در پایان به پرسش های حاضرین پاسخ داده شد.

 


۱۳۹۷/۰۷/۲۸
تعداد نمایش: ۶۰
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات