جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  -  Friday, March 29, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

بررسی منابع و مصارف آب در محدوده پروژه پایلوت الگوی کشت دهستان دشت از توابع شهرستان شهرضا استان اصفهان
مهندس علیرضا مأمن پوش عضو هیئت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان طی پژوهشی با عنوان منایع و مصارف آب در طرح تدوین برنامه الگوي کشت ملي بررسی نمود.


این پروژه به سفارش سازمان جهاد کشاورزی و در محدوده دهستان دشت، شهرستان شهرضا، استان اصفهان انجام شد و منابع تأمین و برداشت آب سطحی و زیر زمینی و تغییرات کمی (سال‌های پر آبي، نرمال و خشک‌سالی) و کیفی آن‌ها، نیاز و مصرف آب شامل برآورد آب مورد نیاز گیاهان، راندمان آبیاری در مراحل مختلف رشد با اندازه‌گیری و برآورد تلفات، راندمان انتقال، توزیع و کاربرد آب و آب مصرفی در طول دوره مصرف و مقایسه آن با نیاز آبی محاسبه‌ شده مورد بررسی قرار گرفتند . با توجه به اطلاعات منابع آب و به ‌روزرسانی آن، میزان منابع آب برای هر بهره‌بردار مشخص شد و سناریوهایی در سه سطح خشک‌سالی، نرمال و ترسالی به منظور تدوین الگوی کشت منطقه تعریف گردید و با توجه به اطلاعات کیفیت منابع آب زیر زمینی، نقشه‌های پهنه‌بندی کیفیت تهیه شد.

درنهایت داده‌های موردنیاز در کنار دیگر اطلاعات شامل: تناسب اراضی، قيمت و هزينه، تکنولوژی توليد و بهره‏وری، نظام بهره برداری های کشاورزی در پایگاه داده‌های الگوی کشت بارگذاری شدند.



۱۳۹۷/۱۰/۰۴
تعداد نمایش: ۱۰۰
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات