شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Saturday, May 4, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

کشت مکانیزه زیره توسط پژوهشگر بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز کرمان در قالب برنامه های آموزشی-ترویجی نظام نوین ترویج
روز سه‌شنبه 25 دی ماه جلسه‌ای به منظور توسعه و ترویج کشت گیاهان دارویی و در راستای اجرای برنامه نظام نوین ترویج، تشکیل شد. آقای مهندس هوشنگ افضلی گروه محقق معین و مسئول پهنه راین و دکتر امامی پور محقق معین و استادیار بخش تحقیقات منابع طبیعی مرکز تحقیقات کرمان در جلسه‌ای با حضور مدیران و کارشناسان، مروجان پهنه و کشاورزان پیشرو در محل مرکز خدمات کشاروزی راین تشکیل شد.


در این جلسه که با پیگیری آقای مهندس افضلی مسئول پهنه و حمایت آقای مهندس سالاری مدیر جهاد کشاورزی راین انجام شد، آقای دکتر یوسف امامی‌پور به اهمیت کشت گیاهان دارویی و سازگاری اقلیم راین برای کشت گیاهان دارویی اشاره کردند. همچنین با توجه به خشکسالی و تغییر اقلیم، کشت گیاهان جایگزین یا تلفیقی مانند زیره و زعفران که نیاز آبی کمتر و درآمدزایی بیشتری دارند به کارشناسان و کشاورزان توصیه شد. در ادامه با حضور در مزرعه، عملیات کشت زیره به دو روش دستی و ماشینی با مدیریت آقای مهندس افضلی به مساحت دو هکتار انجام شد. پیش بینی می گردد که امسال حداقل 15 هکتار زیره سبز در منطقه کشت شود. در پایان راهکارهای لازم و فنی کشت مکانیزه زیره و نحوه کالیبراسیون ماشین کاشت توسط مهندس افضلی به کارشناسان پهنه و کشاورزان پیشرو آموزش داده شد. همچنین سؤالات مطرح شده در خصوص نحوه کاشت، داشت و برداشت توسط دکتر امامی‌پور محقق معین مرکز پاسخ داده شد.




۱۳۹۷/۱۱/۰۸
تعداد نمایش: ۱۵۲
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات