پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳  -  Thursday, March 28, 2024
جستجوی پیشرفته
بخش آبیاری
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

طراحی و ساخت اپلیکیشن محاسباتی یکنواختی توزیع و راندمان آبیاری
به منظور سهولت در تعیین یکنواختی توزیع و راندمان آبیاری، اپلیکیشن محاسبه گر یکنواختی توزیع و راندمان آبیاری در موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی طراحی و ساخته شد.


در این اپلیکیشن محاسباتی که بر روی گوشی های اندرویدی قابل نصب است، امکان تعیین یکنواختی توزیع آب در مزرعه و راندمان های آبیاری (کاربرد، توزیع، انتقال و کل) با حداقل داده های ورودی میسر است.  یکنواختی توزیع آب در این اَپ، برای همة روش های آبیاری قابل محاسبه است. ولی راندمان کاربرد، فقط برای روش های آبیاری سطحی (کرتی، نواری و جویچه ای) محاسبه می شود. یکنواختی توزیع آب با اندازه گیری عمق آب نفوذ یافته در سه نقطه در ابتدا، وسط و انتهای مزرعه تخمین زده می شود. اطلاعات مورد نیاز اَپ برای تعیین راندمان کاربرد آب آبیاری شامل عمق توسعة ریشه گیاه، جرم مخصوص ظاهری خاک، مساحت قطعه آبیاری، رطوبت خاک قبل و بعد از آبیاری، دبی ورودی به قطعه آبیاری و کسر آبشویی است. برای تعیین راندمان های توزیع و انتقال نیاز به دبی ورودی و خروجی در بازه مورد نظر از کانال آبیاری است.

این اپلیکیشن یک اَپ تخصصی است می تواند برای تعیین یکنواختی توزیع و راندمان آبیاری به کارشناسان آب و خاک، دانشجویان رشته‌های مهندسی آب، کارشناسان و مهندسان مشاور فعال در طراحی و اجرای پروژه‌های آبیاری، مروجان پهنه و کارشناسان سایر رشته‌های کشاورزی کمک نماید. علاقمندان می توانند از سایت موسسه (www.aeri.ir) و یا تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی (www.agrilib.ir)، این نرم افزار را دانلود نمایند.



۱۳۹۷/۱۱/۱۵
تعداد نمایش: ۱۴۶
مشاهده اخبار گروه خبری 'بخش آبیاری'

آمار مشاهده صفحات