یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Sunday, April 28, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

بازدید رئیس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان
روز دوشنبه نهم اردیبهشت ماه سال‌جاری آقای دکتر فریبرز عباسی رئیس موسسه به همراه آقای دکتر حمیدرضا جانباز مشاور محترم معاون آب و خاک و آقای دکتر جواد باغانی رئیس بخش تحقیقات مهندسی آبیاری و زهکشی موسسه از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان (بندرعباس) بازدید نمودند.


آقای دکتر عباسی هدف از این بازدید را هماهنگی برای اجرای پروژه‌های "تعیین آب مصرفی خرما، گوجه‌فرنگی و هندوانه در استان هرمزگان بیان داشتند و توضیحات مبسوطی در خصوص اهمیت موضوع، روش کار و مناطق مورد مطالعه ارائه دادند. در جلسه‌ای که با حضور ریاست محترم مرکز آقای دکتر حاجبی، آقای دکتر حسینی معاون پژوهشی مرکز، خانم مهندس محمدپور، آقایان دکتر غلامپور رئیس ایستگاه حاجی‌آباد و مهندس اسحاق زارع رئیس ایستگاه میناب و نمایندگان مدیریت آب و خاک استان برگزار شد،  آقای دکتر حاجبی افزایش نیروهای با تخصص ماشین‌های کشاورزی و آبیاری را از ضروریات مرکز دانستند و اظهار داشتند، با توجه به کاهش کمی و کیفی منابع آب استان لازم است به سوی کاشت گیاهان سازگار با شوری و گیاهان دارویی حرکت کنیم. ایشان بر ضرورت بررسی ماندگاری ارقام خرماهای غیر از پیارم و فرآوری آنها تاکید کردند. آقای دکتر حسینی تناسب نوع سازه‌های متناسب با گیاه و اقلیم منطقه و همچنین سازه مناسب مناطق ساحلی را سوال اساسی در گلخانه‌ها مطرح کردند. با توجه به تغییر الگوی کشت استان به سوی گیاهان جدید نظیر کنار و چیکو، راهکارهای افزایش ماندگاری از تولید تا مصرف را از جمله نیاز تحقیقاتی استان عنوان نمودند. آقای دکتر غلامپور رئیس ایستگاه تحقیقاتی حاجی آباد ماشین‌های گرده افشان و سمپاش برای نخل‌های بلند و ماشین برداشت خرما را ضرورت استان اعلام کردند.

آقای دکتر جانباز در رابطه با ضرورت دقیق اجرای تعیین آب مصرفی گیاهان زراعی و باغی استان مطالبی را فرمودند و آقای دکتر باغانی نیز در مورد چگونگی اجرا توضیحاتی به جلسه دادند و بر انتخاب مناطق با نظر مدیریت آب و خاک استان تاکید کردند. آقای دکتر عباسی در خصوص سوالات و موارد مطرح شده توسط آقای دکتر حاجبی و آقای دکتر غلامپور اظهار داشتند، پاسخ برخی از موارد هم اکنون در موسسه موجود است ولی برای تجاری سازی آنها مشکلاتی وجود دارد. در صورت تمایل تعاونی خرماکاران یا کشاورزان پیشرو، موسسه با همکاری بخش خصوصی آمادگی رفع برخی از نیازها را اعلام مینماید. در خاتمه نماینده مدیریت آب و خاک استان نیز برای همکاری در اجرای طرح اعلام آمادگی کردند.

 
 
 


۱۳۹۸/۰۲/۱۴
تعداد نمایش: ۶۲
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات