جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Friday, April 26, 2024
جستجوی پیشرفته
عمومی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

بیست و پنجمین جلسه کمیته نظارت و ارزشیابی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی برگزار شد.
بیست و پنجمین جلسه کمیته نظارت و ارزشیابی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی روز چهارشنبه 29 خرداد 98 با حضور رییس و معاونین موسسه، اعضای کمیته و روسای بخش‌های تحقیقاتی برگزار شد.

در بیست و پنجمین کمیته نظارت و ارزشیابی موسسه، پس از پیگیری مصوبات پیشین و در راستای نظارت بر وضعیت و کیفیت اجرای پروژه­‌های خاص، گزارشی از وضعیت چند پروژه از طرح "تعیین آب مصرفی محصولات زراعی و باغی در کشور" مربوط به بخش آبیاری و زهکشی (شامل تعیین آب مصرفی تاکستان‌های کشور، تعیین آب مصرفی گوجه‌فرنگی در کشور، تعیین آب مصرفی سیب‌زمینی در کشور، تعیین آب مصرفی هندوانه در کشور، تعیین آب مصرفی یونجه در کشور، تعیین آب مصرفی هلو و شلیل در کشور، تعیین آب مصرفی گردو در کشور، و تعیین آب مصرفی خرما در کشور)؛ یک پروژه بخش ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون (مطالعه امکان سنجی پایلوت های انرژی خورشیدی در مراکز تحقیقاتی)؛ و یک پروژه از بخش صنایع غذایی (آمایش صنایع تبدیلی و تکمیلی) توسط مجریان مربوطه یا نمایندگان بخش های تحقیقاتی مرتبط ارائه و در خصوص آنها بحث و تصمیم‌گیری شد. در این راستا و با توجه به برخی مشکلات بیان‌شده در مورد اجرای پروژه‌های آب مصرفی، مقرر شد ضمن برنامه‌ریزی برای بازدید از پروژه‌های تعیین آب مصرفی تمام محصولاتی که در فارس اجرا می‌شوند، بازدید از پروژه "تعیین آب مصرفی شلیل و هلو" در استان مازندران، بازدید از پروژه "تعیین آب مصرفی خرما" در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان؛ سایر مشکلات مطرح شده در مورد محصول یونجه، خرما و گردو در کمیته طرح کلان بررسی و تصمیم‌گیری شود. در ادامه، مقرر شد گزارشی از‌ وضعیت جدید پروژه‌های "تعیین آب مصرفی گردو در کشور" و "مطالعه امکان سنجی پایلوت های انرژی خورشیدی در مراکز تحقیقاتی" در جلسه آتی کمیته ارائه شود. در خصوص پروژه "آمایش صنایع تبدیلی و تکمیلی" نیز مقرر شد ضمن برگزاری جلسه‌ای با بخش صنایع غذایی برای ارائه گزارش پیشرفت پروژه توسط مجری، گزارش تکمیلی‌تر از وضعیت پروژه در جلسه آتی کمیته ارائه شود.

در ادامه جلسه، اعضای کمیته (نمایندگان هر بخش) گزارشی از تعداد گزارش ‌های سالانه ارزیابی‌شده از جلسه پیش تاکنون و وضعیت آنها؛ بازدیدهای انجام‌شده؛ روند بررسی پروپوزال‌ های تحقیقاتی و وضعیت طرح/پروژه‌ های در دست اجرا یا خاتمه یافته (معوقه) و موارد نیازمند پیگیری ارائه کردند و در این خصوص بحث و تصمیم­ گیری شد. هم­چنین، گزارشی در خصوص تعداد و وضعیت گزارش­ های معوقه، تعداد پروژه ‌های در دست اجرا به تفکیک ماهیت و نتایج پروژه به همراه تعداد افراد فاقد طرح/پروژه در دست اجرا توسط روسای بخش ‌های تحقیقاتی ارائه شد که در مورد آنها بحث و تصمیم گیری شد. 



۱۳۹۸/۰۴/۰۱
تعداد نمایش: ۹۶
مشاهده اخبار گروه خبری 'عمومی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات