یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Sunday, May 19, 2024
جستجوی پیشرفته
عمومی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

بیست و ششمین جلسه کمیته نظارت و ارزشیابی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی برگزار شد.
بیست و ششمین جلسه کمیته نظارت و ارزشیابی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی روز سه شنبه 15 مرداد 98 با حضور رییس و معاونین موسسه، اعضای کمیته و روسای بخش‌های تحقیقاتی برگزار شد.

در بیست و ششمین جلسه کمیته نظارت و ارزشیابی موسسه، پس از پیگیری مصوبات پیشین و در راستای نظارت بر وضعیت و کیفیت اجرای پروژه­‌های خاص و ویژه، گزارشی از وضعیت یک پروژه بخش ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون (مطالعه امکان سنجی پایلوت های انرژی خورشیدی در مراکز تحقیقاتی)؛ یک پروژه از بخش صنایع غذایی (آمایش صنایع تبدیلی و تکمیلی)؛ یک از بخش تحقیقات آبیاری و زهکشی (تعیین آب مصرفی گردو در کشور)؛ و دو پروژه از بخش تحقیقات آبیاری تحت فشار (ساخت و ارزيابي سامانه التراسونيک براي شستشوي گرفتگي قطره چکان ها در سيستم هاي آبياري قطره اي؛ و اثر فاصله و عمق نصب لترال‌هاي سيستم آبياري قطره‌اي زيرسطحي بر عملکرد يونجه در مناطق خشک)؛ توسط روسای بخش ­های تحقیقاتی مرتبط یا مجری مربوطه ارائه و در خصوص آنها بحث و تصمیم‌گیری شد. در این راستا مقرر شد، گزارش مبسوط اقدامات انجام­ شده پروژه "ساخت و ارزيابي سامانه التراسونيک براي شستشوي گرفتگي قطره چکان ها در سيستم هاي آبياري قطره اي" در جلسه آتی ارائه شود. همچنین مقرر شد گزارش کاملی از‌ وضعیت جدید پروژه‌های "آمایش صنایع تبدیلی و تکمیلی"، "تعیین آب مصرفی گردو در کشور"، "تعیین آب مصرفی هندوانه در کشور"، و "آبیاری زیرسطحی سیب در ارومیه" در جلسه آتی کمیته ارائه شود.

در ادامه جلسه، گزارشی از آبیاری زیرسطحی مزرعه آستان قدس رضوی در مشهد و دماوند توسط رییس بخش تحقیقات آبیاری تحت فشار ارائه و مقرر شد موضوع پیگیری و گزارش آن در جلسه آتی ارائه شود.

در این جلسه همچنین، گزارشی از اقدامات پروژه­ هایی که در حال اجرا هستند ولی هنوز پروپوزال آنها تهیه نشده یا در سامانه سمپات بارگذاری نشده است، توسط روسای بخش ­های تحقیقاتی ارائه شد. در این راستا و در خصوص برخی پروژه های خاص دارای قرارداد که اجرای سریع آنها توسط بخش اجرا یا بخش خصوصی ضرورت دارد، مقرر شد حداکثر یک ماه بعد از امضای قرارداد، پروپوزال در سامانه سمپات ثبت شود و در زمان طرح در کمیته های فنی و علمی فنی موسسه، قابلیت اصلاح و اعمال نظرات داوران یا اعضای کمیته وجود داشته باشد در غیر این صورت به شکل پروژه قابل تصویب نخواهد بود و نهایتا نتیجه کار در قالب گزارش فنی قابل بررسی خواهد بود. همچنین مقرر شد روند بررسی این گونه پروپوزال ها به گونه ای توسط بخش های تحقیقاتی مدیریت شود که حداکثر 45 روز پس از ثبت در سامانه در کمیته علمی فنی مطرح شوند.

در ادامه جلسه، گزارشی از تعداد گزارش ­های معوقه بخش های تحقیقاتی توسط دبیر کمیته ارائه و مقرر شد مواردی که مدت طولانی است در وضعیت معوقه قرار دارند، توسط بخش های تحقیقاتی پیگیری شوند.

۱۳۹۸/۰۵/۱۶
تعداد نمایش: ۹۳
مشاهده اخبار گروه خبری 'عمومی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات