شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Saturday, April 27, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

بازدید از سایت های گندم و آفتابگردان در قالب برنامه تحولی ترویج برای احیاء دریاچه ارومیه
دو نفر از اعضای هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی از سایت های گندم و آفتابگردان در قالب "برنامه تحولی ترویج برای احیاء دریاچه ارومیه" بازدید نمودند.


در روز دوشنبه تاریخ 98/07/22 آقایان مهندس کریم گرامی محقق تکنیک مکانیزاسیون و دکتر امیر نورجو محقق آبیاری در سایت گندم روستای گلمرز و سایت آفتابگردان روستای تکالوی شهرستان ارومیه حضور یافتند. در این بازدید به منظور تسریع در عملیات اجرایی سایت های محصولی به ویژه کاشت پاییزه از فاز سوم پروژه تحولی ترویج برای احیاء دریاچه ارومیه، با توجه به لزوم تسطیح مزرعه و استفاده از مزایای کاشت روی پشته‌های بلند، دستگاه تسطیح لیزری با توصیه محققین بخش در محل سایت گندم مستقر گردید و توضیحات لازم به کارشناسان شرکت مجری جهت ایجاد مقدمات کاشت رایزبد (کاشت گندم با پشته عریض) در مزرعه تیمار داده شد. ضمن بازدید از منبع تامین آب و نحوه آبیاری، محل نصب کنتور آب با هدف اندازه گیری آب مشخص گردید. همچنین مقرر شد نمونه رطوبتی خاک تا عمق 80 سانتیمتری قبل از اولین آبیاری با هدف افزایش دقت در عملیات آبیاری و امکان برآورد بیلان آب در مزرعه برداشته شود.

در ادامه محققان پروژه به منظور انتخاب مزرعه مناسب برای سایت آفتابگردان، از مزارع پیشنهادی شرکت مجری در محدوده روستای تکالوی شهرستان ارومیه بازدید به عمل آورده و با توجه به تکنیک‌های کاشت و آبیاری پیشنهادی (آبیاری قطره ای تیپ)، مزرعه مناسب انتخاب گردید.

 


۱۳۹۸/۰۷/۲۵
تعداد نمایش: ۹۶
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات