پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳  -  Thursday, March 28, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

بازدید از پروزه تحقیقاتی "تاثیر سامانه های نوین آبیاری بر شاخص‌های بهره‌وری آب و برخی خصوصیات مورفو فیزیولوژیکی و کمی و کیفی بذور مادری چهار رقم گندم آبی"
ریاست و معاونت سازمان جهاد کشاورزی، مدیریت آموزش و پژوهش سازمان برنامه و برنامه ریزی استان، ریاست معاونین و روسای بخشهای تحقیقاتی مرکز از پروزه تحقیقاتی "تاثیر سامانه های نوین آبیاری بر شاخص‌های بهره‌وری آب و برخی خصوصیات مورفو فیزیولوژیکی و کمی و کیفی بذور مادری چهار رقم گندم آبی" بازدید نمودند.


صبح روز دوشنبه مورخ 99/02/22 جناب آقای دکتر ذبیح‌الله غریب ریاست سازمان جهاد کشاورزی به همراه آقایان مهندس علیرضا شجاعی مشاور و مدیریت آموزش و پژوهش سازمان برنامه و برنامه ریزی استان، مهندس سید اسماعیل صالحی معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی ، ریاست، معاونین و روسای بخشهای تحقیقاتی  مرکز تحقیقات از پروژه "تاثیر سامانه های نوین آبیاری بر شاخص‌های بهره‌وری آب و برخی خصوصیات مورفو فیزیولوژیکی و کمی و کیفی بذور مادری چهار رقم گندم آبی" واقع در ایستگاه تحقیقاتی چهارتخته، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری بازدید نمودند. در این رابطه مجری مسئول پروژه دکتر رحیم علیمحمدی توضیحاتی بشرح ذیل ارائه نمودند.

این پروژه به منظور تامین امنیت غذایی و استفاده بهینه و پایدار از منابع آبی و مقایسه کارآیی مصرف آب برای ارقام گندم آبی (پیشگام، اروم، میهن و حیدری) با استفاده از سه سیستم آبیاری (قطره‌ای نواری سطحی، قطره‌ای نواری زیرسطحی و بارانی) ضمن بررسی خصوصیات کمی و کیفی ارقام انتخاب شده و انتخاب انتخاب رقم برتر در سه تکرار اجرا گردیده است. و حجم آب داده شده توسط کنتورهای نصب شده برای تیمارهای نواری سطحی و زیرسطحی، قرار دادن قوطی بر روی پایه های فلزی برای تیمارهای بارانی و همینطور نصب فشار سنج جهت کنترل فشار در تیمارهای نواری کنترل می گردد. در نهایت میزان عملکرد به همراه خصوصیات مورفو-فیزیولوژیکی ارقام مختلف گندم، کارآیی مصرف آب و همچنین خصوصیات کیفی گندم (پس از برداشت ) تولید شده محاسبه و مورد تجزیه و تحلیل قرار داده می شوند.




۱۳۹۹/۰۲/۲۳
تعداد نمایش: ۹۸
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات