شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Saturday, May 18, 2024
جستجوی پیشرفته
آذربایجان غربی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

کارگاه آموزشی " توانمندسازی بهره¬برداران طرح تحولی ترویج" توسط اعضاء هیأت علمی بخش تحقیقات فنی ومهندسی کشاورزی در استان آذربایجان غربی برگزار گردید
کارگاه آموزشی با عنوان "توانمندسازی بهره برداران طرح تحولی ترویج "توسط آقایان دکتر امیر نورجو و مهندس فرید امیرشقاقی اعضای هیئت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد.

این کارگاه آموزشی یک روزه در روستای تکالوی شهرستان ارومیه در مزرعه آفتابگردان از سایت­های طرح تحول ترویج برای احیای دریاچه ارومیه با حضور بهره­برداران منطقه برگزار شد. در این ارتباط آقای دکتر امیر نورجو، عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی آذربایجان غربی به عنوان مجری مسئول سایت به اهمیت کاشت بر روی پشته­های عریض در کاهش مصرف آب در سامانه آبیاری سطحی تاکید نمودند و توضیحات مبسوطی در خصوص مدیریت آبیاری مزارع آفتابگردان در سامانه آبیاری سطحی در منطقه ارومیه با رویکرد بهبود بهره­وری مصرف آب به شرکت کنندگان در دوره آموزشی ارایه نمودند. در ادامه آقای مهندس فرید امیرشقاقی عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی آذربایجان غربی در رابطه با عملیات خاکورزی در مزارع آفتابگردان و نحوه اجرای پشته­های عریض توضیحاتی دادند. آقای امیر شقاقی در خصوص توسعه مکانیزاسیون واهمت آن در کشاورزی و بالا بردن سطح بهره وری و توسعه کشاورزی تاکید نمودند. در خاتمه نیز در جلسه پرسش و پاسخ به سوالات بهره برداران وکشاورزان پاسخ داده شد .


 
 


۱۳۹۹/۰۶/۰۳
تعداد نمایش: ۹۴
مشاهده اخبار گروه خبری 'آذربایجان غربی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات