شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Saturday, May 4, 2024
جستجوی پیشرفته
عمومی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

تقابل همکاری موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی با بنیاد ملی گندم کاران ایران
دعوت از بنیاد ملی گندم کاران ایران توسط موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی به منظور همکاری متقابل صورت گرفت.

در تاریخ 99/6/22 و به دعوت موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، نشست مشترکی با حضور اعضای هیات مدیره بنیاد ملی گندم کاران ایران انجام شد. این نشست با حضور جناب آقای دکتر دهقانی رئیس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، معاون پژوهش، قناوری و انتقال یافته ها، روسای بخش های تحقیقات ماشین های کشاورزی و آبیاری و زهکشی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی و همچنین جناب آقای دکتر هاشمی و اعضای دیگر هیت مدیره بنیاد ملی گندم کاران انجام شد. لازم به ذکر است  در کنار جناب آقای مهندس سهرابی معاون دفتر طرح گندم، نمایندگان مرکز توسعه و مکانیزاسیون کشاورزی و نماینده ای از نظام مهندسی کشاورزی نیز در این نشست حضور داشتند.

آقای دکتر دهقانی بر ضرورت همکاری نزدیک بین موسسه و معاونت های اجرایی وزارتخانه، بخش خصوصی و به ویژه بنیاد ملی گندم کاران ایران تاکید نمودند. ایشان مشارکت بخش خصوصی و بنیاد ملی گندم کاران برای افزایش ضریب اثر موسسه در جنبه­های فنی و مهندسی تولید محصولات و فراورده های کشاورزی و به ویژه گندم را بسیار مهم ارزیابی نمود. وی تلاش بیشتر موسسه برای حضور فعال و مستمر همکاران محقق در عرصه ­های تولیدی در مناطق مختلف کشور را وعده داد. ضمن پیشنهاداتی که هر دو طرف برای همکاری متقابل ارائه دادند، در نهایت نتایج نشست مذکور در پنج مورد به شرح ذیل به تصویب رسید:

1- اولویت های تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی مورد نیاز گندمکاران کشور به طور دقیق و به صورت منطقه­ای توسط بنیاد ملی گندمکاران به موسسه اعلام شود.

2- در یک کمیته تخصصی مشترک متشکل از نمایندگان مطلع بنیاد، موسسه، مرکز توسعه مکانیزاسیون و دفتر طرح گندم، اولویت­ها و چگونگی مشارکت دو طرف در حل مشکلات گندم در حوزه فنی و مهندسی تعیین گردد. اولین جلسه کمیته تخصصی به منظور تدوین برنامه اقدام در 29 شهریور برگزارشود.

3- مکاتبات لازم توسط مؤسسه و بنیاد برای تشکیل جلسات مشابه در استانهای مختلف کشور و با حضور محققین استانی موسسه و نمایندگان بنیاد به منظور آشنایی با ظرفیت های یکدیگر برای حل مسایل استانی برگزار شود.

4- یک چالش مهم گندم برای کشت پاییزه به پیشنهاد بنیاد در دستور کار موسسه قرار گیرد تا در صورت امکان پیش از شروع کشت پاییزه راهکارهای پیشنهادی موسسه جمع بندی و ارائه شود.

5- در صورت پیشرفت مناسب در بندهای فوق، یک تفاهم­نامه همکاری بین بنیاد و موسسه امضا شود.
 
 
 
 
 


۱۳۹۹/۰۶/۲۵
تعداد نمایش: ۱۳۷
مشاهده اخبار گروه خبری 'عمومی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات