شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Saturday, April 20, 2024
جستجوی پیشرفته
فارس
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

انتشار کتاب "وسایل نقلیه بدون سرنشین (پهپادها): کاربردها در کشاورزی و محیط زیست"
کتاب " وسایل نقلیه بدون سرنشین (پهپادها): کاربردها در کشاورزی و محیط زیست" منتشر شد. این کتاب به صورت مشترک توسط آقایان فرامرز نوعی‌خدابادی، افشین مرزبان و محمدعلی رستمی به ترتیب مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند، عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان و عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس منتشر گردید.

در این کتاب مطالب ارزشمندی در خصوص کاربردهای مختلف پهپادها و تجارب کشورهای پیشرو در استفاده از آن ها در زمینه قوانین و مقررات کشورهای مختلف در خصوص بکارگیری پهپادها، حمل و نقل، جنگلداری، کشاورزی، مساحی و نقشه برداری، تصادفات جاده ای، سمپاشی مزارع و سایر امور ارائه شده است.

سامانه های هوایی بدون سرنشین یا هواپیماهای بدون سرنشین نقش مهمی در دستیابی به داده های جغرافیایی به ویژه در عملیات جنگلداری و کشاورزی دارند. نقش فناوری پهپاد پر کردن خلاء بین داده های میدانی و داده های اخذ شده از طریق سامانه های سنجش از دور ماهواره ای و هوایی می باشد. فناوری پهپاد جزئیات بسیار خوبی از داده های جغرافیایی را با وضوح بسیار بالا، انعطاف در بکارگیری و تهیه تصاویر بدون ابر ارائه می دهد. پهپادها نسخه پیشرفته ابزار سنجش از دور برای بهبود دقت و کارآیی همراه با تهیه اطلاعات سریع، دقیق و به موقع زمین شناسی هستند. این سیستم یک منظره قابل مقایسه را، با دستیابی به داده های با وضوح بالا، از وضعیت فعلی زمین و آنچه پس از انجام عملیات های مختلف در جنگل های طبیعی و عملیات مزرعه رخ می دهد مهیا می کند. پهپادها ابزار کار همه کاره ای هستند که می توانند در هر زمان و هر مکان در منطقه کار مستقر شوند. استفاده از پهپاد برای جمع آوری داده های مکانی فرصتی برای جمع آوری مجموعه داده های زمانی فراهم می کند که منجر به اطلاعات مکانی غنی می شوند و به عنوان ورودی برای پایگاه داده مکان مبنا مناسب اند. ماهواره برای پوشش منطقه وسیع با وضوح کمتر مفید است و پهپاد برای پوشش مناطق کوچک با وضوح بیشتر مفید است.

 
 
 
 


۱۴۰۰/۰۳/۰۲
تعداد نمایش: ۲۱۷
مشاهده اخبار گروه خبری 'فارس'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات