جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Friday, April 26, 2024
جستجوی پیشرفته
بخش گلخانه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

دستنامه فنی "شناخت و شرایط کاربرد پوشش‌های گلخانه‌ای" منتشر شد.
دستنامه فنی "شناخت و شرایط کاربرد پوشش‌های گلخانه‌ای" به نگارش آقایان دکتر فرزاد آزادشهرکی، دکتر جلال جوادی مقدم و دکتر قاسم زارعی اعضاء هیأت علمی بخش تحقیقات مهندسی گلخانه مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی منتشر شد.

پوشش مناسب، از الزامات یک گلخانه است که در همان آغاز طراحی گلخانه باید به آن توجه شود. به دلیل اهمیت نور در رشد و نمو گیاهان و نیاز به عبور پذیری بالای نور در گلخانه، انتخاب پوشش مناسب بسیار مهم است. در انتخاب نوع پوشش، افزون بر قابلیت انتقال نور مرئی، باید ویژگی­‌هایی چون عبور ندادن طول موج­‌های بلند فروسرخ، چکه نکردن قطرات بخار آب سرد شده در زیر پوشش، طول عمر مناسب، پایداری در برابر تابش فرابنفش،کاهش نیافتن انتقال نور در اثر گذشت زمان، تلفات گرمایی کم، پایداری در برابر عوامل محیطی باد، تگرگ و برف، و هزینه استفاده از پوشش را در نظر گرفت.

در دستنامه فنی "شناخت و شرایط کاربرد پوشش‌­های گلخانه­‌ای" با تشریح اهمیت و کارکردهای پوشش در گلخانه به معرفی انواع پوشش‌­­های گلخانه‌­ای، ویژگی­‌های فنی، مزایا و معایب آن­ها پرداخته شده است. همچنین در این دستنامه به نکات کاربردی برای افزایش طول عمر پوشش‌­های نرم پرداخته شده و در پایان به مسائل محیط­زیستی پوشش­‌های گلخانه­‌ای اشاره شده است. مخاطبان این دستنامه شرکت‌­های گلخانه­‌ساز، گلخانه‌­داران، تولیدکنندگان پوشش‌های گلخانه‌­ای، ناظران فنی گلخانه و کارشناسان فنی تولید در گلخانه هستند. دستنامه فنی "شناخت و شرایط کاربرد پوشش­‌های گلخانه­‌ای" با شماره 59803، در تاریخ پنجم تیرماه 1400 در مرکز فناوری اطلاعات و اطلاع‌رسانی کشاورزی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ثبت شده است. فایل نشریه از بخش انتشارات الکترونیکی سایت مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی و تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی قابل دریافت است

 
 

 



۱۴۰۰/۰۴/۱۳
تعداد نمایش: ۹۸
مشاهده اخبار گروه خبری 'بخش گلخانه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات