جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Friday, April 26, 2024
جستجوی پیشرفته
عمومی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

برگزاری نشست صمیمانه رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با مدیران مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی
دکتر بازرگان، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، در تاریخ 1400/4/27 به مدت 3 ساعت در جمع مدیران مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی حضور یافتند و در خصوص رویکردها، اقدامات، فرصت‌ها و چالش‌های موجود در فعالیت‌های این مؤسسه و هم‌فکری در راستای اثربخشی هرچه بیشتر مؤسسه برای بخش کشاورزی کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این نشست صمیمانه، ابتدا دکتر دهقانی سانیج، رییس موسسه، گزارش کوتاهی از رویکردها، برنامه‌ها، اقدامات و دستاوردهای جدید مؤسسه ارائه کردند و برخی از مهمترین محدودیت ها و چالش‌های پیش رو در انجام فعالیت‌های موسسه را برشمردند. ایشان با اشاره به توجه ویژه موسسه به برنامه‌محور بودن فعالیت‌ها و پرهیز از پراکنده کاری در امور پژوهشی، شاخص‌های اثربخشی اقدامات همکاران و بخش‌های تحقیقاتی را چهار موضوع امنیت غذایی، کاهش ارزبری، حفاظت از منابع،  و افزایش درآمد برای کشاورز و بخش کشاورزی دانستند. سپس، قائم مقام رییس، معاونین موسسه و روسای بخش های تحقیقاتی موسسه ضمن اعلام مهمترین چالش‌های پیش رو در فعالیت بخش‌های تخصصی مربوطه، دیدگاه ها، نظرات، پیشنهادات و انتظارات خود از سازمان را بیان  و برخی راهکارهای برون رفت از چالش ها را پیشنهاد کردند.

در پایان دکتر بازرگان در خصوص مباحث مطروحه توسط حاضرین در جلسه، نکاتی را مطرح و حمایت همه جانبه سازمان از فعالیت‌های موسسه را اعلام کردند. ایشان ضمن تاکید بر ضرورت فناوربنیان بودن فعالیت‌های موسسه، خواستار تلاش بیشتر موسسه برای معرفی دستاوردهای به عرصه رفته خود شدند. دکتر بازرگان با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور، یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات اعتباری مؤسسه را بهره‌ور کردن ظرفیت‌های درونی دانستند. رئیس سازمان تات در خصوص دستاوردها و راهکارهای پیشنهادی مؤسسه برای حل مشکلات بخش کشاورزی  که به صورت بسته‌ فنی-اقتصادی-اجتماعی ارائه شود، اعلام حمایت ویژه کردند. 

 
 
 
 
 


۱۴۰۰/۰۵/۰۱
تعداد نمایش: ۱۳۵
مشاهده اخبار گروه خبری 'عمومی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات