پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Thursday, April 25, 2024
جستجوی پیشرفته
ماشینهای کشاورزی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

دستوالعمل فنی "معرفی و کاربرد سمپاش پشتی مجهز به میکرونر برای اراضی کوچک دیم" منتشر شد.
دستوالعمل فنی با عنوان"معرفی و کاربرد سمپاش پشتی مجهز به میکرونر برای اراضی کوچک دیم" نگارش آقایان دکتر محمود صفری عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات فنی ومهندسی کشاورزی و دکتر سعید ظریف نشاط عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی منتشر شد.

از معیارهای مهم انتخاب سمپاش، اثربخشی، یکنواختی پاشش، سرعت عمل، میزان مصرف‌ محلول سم، مصرف انرژی، حداقل‌ بادبرگی، راحتی‌کار و سرویس نگهداری و پائین بودن هزینه‌های سمپاشی است. سمپاش‌های پشتی میکرونر از وسایل مؤثر و مناسب جهت عملیات سمپاشی بخصوص در مزارع کوچک دیم و آبی هستند، مشروط بر آنکه عوامل فنی استفاده از آن مدنظر قرار گیرد. عملیات سمپاشی می‌بایست در جهت عمود بر وزش باد اجرا شود، زمان سمپاشی، درصد رطوبت و دمای هوا، نوع افشانک، ارتفاع سمپاشی، سرعت سمپاشی، می‌بایست مورد توجه قرار گیرد. در اراضی کوچک دیم، رساندن آب برای عملیات سمپاشی، تردد تراکتور بخصوص در اراضی با توپوگرافی نامناسب از مشکلات اساسی محسوب می‌شود که سمپاش پشتی میکرونر با سمپاشی یکنواخت محصول به نحو مؤثری می‌تواند در این مزارع مورداستفاده قرار گیرد.

در این دستوالعمل اساس کار و ساختمان سمپاش های میکرونر پشتی مورد بررسی قرار گرفته است تاکاربران بتوانند با حداکثر کارائی از آن استفاده نمایند.




۱۴۰۱/۰۲/۰۴
تعداد نمایش: ۶۶
مشاهده اخبار گروه خبری 'ماشینهای کشاورزی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات