پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Thursday, April 25, 2024
جستجوی پیشرفته
موسسه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

شرکت دکتر حسین دهقانی سانیچ به عنوان نماینده سازمان تات در نهمین نشست جهانی آب
دکتر حسین دهقانی سانیج نماینده سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی در نهمین نشست جهانی آب شرکت کردند و به عنوان عضو گروه کاری پانل "مدیریت هوشمند آب" ضمن ارائه مقاله‌ای با عنوان "سامانه تصمیم‌یار مبتنی بر کشاورز هوشمند اقلیم برای مدیریت آبیاری" سخترانی داشتند.

نهمین نشست جهانی آب با شعار "امنیت آبی برای صلح و توسعه" به مدت یک ‌هفته از بیست نهم اسفندماه ۱۴۰۰ تا ششم‌ فروردین‌ماه 1401 در داکار پایتخت سنگال برگزار شد. نشست جهانی آب، بزرگ‌ترین رویداد مربوط به آب در جهان است و به گفتگو در مورد فرایند تصمیم‌گیری در مورد آب در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی کمک می‌کند و به دنبال دستیابی به کاربرد منطقی و پایدار این منابع است. این نشست هر 3 سال با هدف جمع‌آوری اطلاعات وضعیت آب، نوآوری‌ها، ابتکارها در سطح جهانی و تدوین برنامه راه برای همکاری جهانی در راستای چالش‌های آب تشکیل می‌شود. نشست جهانی آب از نشسته‌ای نادری است که در آن تمامی ذینفعان آب شامل گروه‌های آب، سیاست‌گذاران، و تصمیم گیران به همراه بخش خصوصی، از نقاط مختلف جهان حضور خواهند داشت تا به کمک یکدیگر راه‌حل‌های مشترک را شناسایی کنند. تا به امروز، هشت نسخه از نشست جهانی آب، در کشورهای مختلف، در پنج قاره متفاوت بوده است. 

دکتر حسین دهقانی سانیج در نهمین نشست جهانی آب ضمن ارائه مقاله ای با عنوان "سامانه تصمیم یار مبتنی بر کشاورز هوشمند اقلیم برای مدیریت آبیاری" در این خصوص سخنرانی داشتند. سامانه مذکور از یافته‌های فناورانه موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی بوده که در حوزه آبریز دریاچه ارومیه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و به عنوان یک فناوری موفق در ارتقاء مدیریت آبیاری معرفی شد. در این اجلاس نتایج اثربخشی این سامانه معرفی گردید. همچنین هماهنگی های لازم برای استفاده از تجربیات موسسه بین المللی مدیریت منابع آب (IWMI) و موسسه همکاری Helvetas  در سوئیس در زمینه بهره وری آب و بخش آب و خاک سازمان خواربار جهانی فائو در زمینه استفاده از سامانه‌های سنجش از را ه دور برای تایید آب مصرفی بخش کشاورزی بعمل آوردند.

 
 
 
 
 


۱۴۰۱/۰۲/۰۴
تعداد نمایش: ۱۲۲
مشاهده اخبار گروه خبری 'موسسه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات