جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Friday, May 3, 2024
جستجوی پیشرفته
ماشینهای کشاورزی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

ساخت اپلیکیشن پیش بینی سرمازدگی و راه کارهای حفاظت از محصولات کشاورزی
اپلیکیشن پیش‌بینی سرمازدگی و راهکارهای حفاظت از محصولات کشاورزی توسط خانم دکتر نیکروز باقری عضو هیئت علمی بخش تحقیقات مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون و همکاران ایشان تولید و توسط مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی منتشر شد.

امروزه از روش‌ها و تجهیزات متعددی برای حفاظت از محصولات کشاورزی در برابر سرمازدگی استفاده می‌شود. استفاده به موقع از روش‌ها و تجهیزات، کلید اثربخش بودن مبارزه با سرمازدگی است. بنابراین، پیش‌‍بینی دقیق بروز سرمازدگی به منظور حفاظت مؤثر، بسیار مهم است. با توجه به اهمیت موضوع، یک اپلیکیشن اندرویدی (قابل نصب روی گوشی تلفن همراه) برای پیش بینی محلی سرمازدگی و ارائه راهکارهای حفاظت از محصول در برابر سرمازدگی ساخته شد.

این اپلیکیشن با دریافت دادههای دمای هوا، رطوبت نسبی هوا و دمای بحرانی سرمازدگی محصول موردنظر، احتمال بروز سرمازدگی را اعلام می کند. همچنین، در صورت تشخیص وقوع سرمازدگی، روش ها و توصیه های فنی لازم را در اختیار بهره‌بردار قرار می‌دهد. برای راحتی کار بهره‌برداران، این اپلیکشن از نظر محتوا و نحوه وارد کردن اطلاعات بسیار  ساده و روان طراحی شده و نیاز به آموزش ندارد.

 علاقه‌مندان می‌توانند فایل اپلکیشن را از تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی روی گوشی تلفن همراه خود دانلود کنند. 




۱۴۰۱/۰۸/۰۲
تعداد نمایش: ۱۰۶
مشاهده اخبار گروه خبری 'ماشینهای کشاورزی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات