چهار شنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Wednesday, April 24, 2024
جستجوی پیشرفته
گلستان
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

نشریه فنی "کاربردهای فنی- اقتصادی پرده‌های ذخیره انرژی در گلخانه‌ها" منشر شد
نشریه فنی با عنوان "کاربردهای فنی- اقتصادی پرده‌های ذخیره انرژی در گلخانه‌ها" نگارش دکتر فرزاد آزاد شهرکی و همکاران، اعضای هیأت علمی بخش تحقیقات مهندسی گلخانه مؤسسه، منتشر شد.

یکی از چالش‌­های مهم تولید در گلخانه­‌‍‌ها، مصرف بالای انرژی و هزینه بالای آن به­ ویژه در فصل سرد سال است. یکی از راه‌­های حفظ دمای مطلوب در گلخانه و کاهش مصرف انرژی، استفاده از پرده­‌های ویژۀ ذخیرۀ انرژی در گلخانه است. این پرده­‌ها منسوجاتی هستند که غالباً از مواد پلاستیکی آلومنیوم‌­دار ساخته شده‌­اند و به­ صورت کشویی یا آویزان نصب و توسط سیستم­‌های متحرک ویژه­‌ای، باز و بسته می­‌شوند. جنس این پرده‌­ها به­ گونه­‌ای است که قابلیت استفاده به­ عنوان سایه‌­انداز در تابستان را نیز دارند. آب­‌بندی مناسب، بازرسی پیوسته، رعایت فاصله مناسب پرده تا وسایل گرمازا، تجهیزات مکانیکی و دمنده‌­ها و استفاده از سیم‌­های مناسب نگهداری از جمله مواردی هستند که می‌­توانند در افزایش طول عمر مفید پرده و استفاده بهینه از آن مؤثر باشند.

در این راستا نشریه فنی "کاربردهای فنی- اقتصادی پرده‌­های ذخیره انرژی در گلخانه­‌ها" توسط اعضای هیأت علمی بخش تحقیقات مهندسی گلخانه مؤسسه نگارش و با شماره 6282 در مرکز فناوری اطلاعات و اطلاع‌رسانی کشاورزی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ثبت شده است. در این نشریه سعی شده تا ضمن بیان اهمیت استفاده از این منسوجات در گلخانه­‌ها، سیستم­‌های نصب، پشتیبانی و حرکتی و مدیریت استفاده بهینه از آن­ها نیز شرح داده شوند. فایل نشریه از بخش انتشارات الکترونیکی سایت مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، همچنین تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی قابل دریافت است. 

 
 
 


۱۴۰۱/۱۱/۰۱
تعداد نمایش: ۶۵
مشاهده اخبار گروه خبری 'گلستان'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات