شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Saturday, April 27, 2024
جستجوی پیشرفته
انتشارات موسسه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

دستنامۀ فنی "راهنمای برداشت، التیام‎دهی و نگهداری سیر در انبار" منتشر شد
دستنامۀ فنی با عنوان "راهنمای برداشت، التیام‌دهی و نگهداری سیر در انبار" نگارش مهندس فریبا بیات، عضو هیأت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان منتشر شد.

بی توجهی به مرحلۀ برداشت و پس از برداشت سبب افت کیفیت و به دنبال آن افت قیمت سیر می‌شود. آسیب‌دیدگی‌های مکانیکی، جوانه‌زنی و آسیب‌های ناشی از آفات و قارچ‌ها عوامل اصلی افت کیفیت پس از برداشت سیر هستند. بنابراین این دستنامه با هدف آموزش اصول کاربردی مدیریت برداشت و پس از برداشت سیر با هدف کاهش تلفات در این مرحله‌ها نگارش شده است. در مرحلۀ برداشت سیر، زمان و روش مناسب برداشت، اصول فنی بسته‌بندی، جابه‌جایی و حمل و نقل آموزش داده شده است. در مرحلۀ التیام‌دهی نیز به معرفی الگو‌ها و فناوری‌های ساده متناسب با مقیاس مزرعه برای کاهش تلفات و افزایش عمر انباری سیر پرداخته است. راهکارهایی برای نگهداری کوتاه، میان و بلند مدت سیر ارایه داده است و مشکلات فیزیولوژیک و پوسیدگی‌های سیر در انبار و روش‌های پیشگیری و کنترل آنها نیز به طور مفصل بحث شده است. تأکید این دستنامه بر رعایت اصول فنی در مدیریت پس از برداشت به منظور تولید سیر سالم‌تر برای بازارهای داخلی و صادرات است و می‌تواند برای تولیدکنندگان، صادرکنندگان و سردخانه‌داران، کارشناسان کشاورزی، و مروجان پهنه‌های تولیدی قابل استفاده باشد.

دستنامۀ فنی"راهنمای برداشت، التیام‌دهی و نگهداری سیر در انبار "با شماره ثبت 64248 در تاریخ 6 مهرماه 1402 در مرکز فناوری اطلاعات و اطلاع‌رسانی کشاورزی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ثبت شده است. فایل نشریه از بخش انتشارات الکترونیکی سایت مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، همچنین تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی به آدرس https://agrilib.areeo.ac.ir/book_11469.html قابل دریافت است.



۱۴۰۲/۰۷/۲۴
تعداد نمایش: ۵۰
مشاهده اخبار گروه خبری 'انتشارات موسسه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات