یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Sunday, May 5, 2024
جستجوی پیشرفته
اصفهان
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

کاروان های ترویجی گروه های تخصصی ارتقاء بهره‌وری محصول با موضوع بررسی ضایعات کاشت پیاز
عبداله ایمان‌مهر، عضو هیأت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی اصفهان در برگزاری" کاروان های ترویجی گروه های تخصصی ارتقاء بهره وری محصول باموضوع بررسی ضایعات کاشت پیاز شرکت کرد

 دکتر عبداله ایمانمهر از بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی اصفهان، با همراهی کارشناسان زراعت و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان و جمعی از کشاورزان شهرستان براآن شمالی در قالب کاروان‌های ترویجی گروه‌های تخصصی بررسی ضایعات کاشت پیاز، جلسه‌ای برگزار کرد. در این جلسه پس از توضیح در مورد اهداف برگزاری جلسه توسط کارشناسان، به بیان مشکلات موجود در منطقه و اقداماتی که در رفع آن‌ها باید انجام گیرد، پرداخته شد. در ادامه  ایمان‌مهر در ارتباط با مکانیزاسیون کاشت، برداشت و پس از برداشت پیاز، ماشین‌های مورد استفاده در این رابطه و مزایا و مشکلات آنها توضیحاتی دادند.

همچنین با توجه به کاشت غالب منطقه (محصول پیاز) و مشکل تلفات و ضایعات آن در منطقه،  نحوۀ مدیریت و راهکارهای کاهش ضایعات تشریح شد. سپس مسائل و مشکلات مورد توجه کشاورزان از جمله انبارداری، خشک کردن و انتقال محصول به بازار فروش مورد تبادل نظر قرار گرفت و مسائل مهم کاربردی جهت طرح در اولویت‌های تحقیقاتی استان پیشنهاد شد. در پایان جلسه، ضمن بازدید از زمین‌های مورد کاشت پیاز کشاورزان از نزدیک مسائل مورد نظر مشاهده و بررسی شد.


۱۴۰۲/۰۸/۱۴
تعداد نمایش: ۳۴
مشاهده اخبار گروه خبری 'اصفهان'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات