جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Friday, May 3, 2024
جستجوی پیشرفته
ماشینهای کشاورزی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

هوشمندسازی کشاورزی و مدیریت هوشمندانه مصرف نهاده‌ها
نشست تخصصی با عنوان " هوشمندسازی کشاورزی و مدیریت هوشمندانه مصرف نهاده ها " از سلسله نشست های تخصصی مرتبط با رویکردهای اجرایی مبتنی بر موارد قانونی الگوی کشت ملی محصولات کشاورزی با حضور محققان و کارشناسان مراکز تحقیقاتی و سازمان های جهاد کشاورزی برگزار شد.

نشست تخصصی "هوشمندسازی کشاورزی و مدیریت هوشمندانه مصرف نهاده ها"، در راستای رویکردهای اجرایی مبتنی بر موارد قانونی الگوی کشت ملی و تاکید بر ارائه خدمات هوشمندسازی کشاورزی به بهره‌برداران بخش کشاورزی متناسب با برنامه الگوی کشت و در تقارن با هفته پژوهش و فناوری با سخنرانی  محمدرضا مستوفی سرکاری عضو هیات علمی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی و با حضور محقق ها و کارشناسان موسسه تحقیقات فنی و مهندسی، مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ها و سازمان های جهاد کشاورزی استان ها به صورت وبیناری  برگزار شد.

محورهای ارایه سخنرانی در خصوص تعاریف هوشمندسازی کشاورزی و الزامات اجرای آن، چالش های بخش کشاورزی در سامانه تولید محصول در عملیات خاک ورزی، کاشت، داشت و برداشت و پس از برداشت که نیاز است بصورت دقیق مدیریت شده و سپس هوشمندسازی شوند. معماری هوشمندسازی تبیین شد. تفاوت بین هوشمندسازی و اتوماسیون ارایه شد. نحوه اجرای پروژه هوشمندسازی کشاورزی در زراعت گندم و جو آبی در شهرستان‌های استان البرز بصورت نمونه ارائه شد. پلتفرم طراحی و ساخته شده یکپارچه هوشمندسازی کشاورزی تبیین شد. برنامه پنج ساله بخش تحقیقات هوشمندسازی کشاورزی ارائه شد. نتایج و دستاوردهای تحقیقاتی در بخش تحقیقات هوشمندسازی کشاورزی از سال 1398 تاکنون ارایه شدند.
 
 


۱۴۰۲/۰۹/۲۱
تعداد نمایش: ۲۷
مشاهده اخبار گروه خبری 'ماشینهای کشاورزی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات