شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Saturday, April 27, 2024
جستجوی پیشرفته
آذربایجان غربی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

پروژه‌های فرا بخشی ضرورتی در مسیر کمک به چالش‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه
حسین دهقانی سانیج به نمایندگی از موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی از بخش فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی بازدیدکرد

در این بازدید، جلسهای با حضور دکتر اسماعیل علیزاده رئیس محترم مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی و همکاران بخش تحقیقاتی فنی و مهندسی کشاورزی این مرکز برگزار شد.

در این جلسه ابتدا  دکتر شهین زمردی رئیس بخش، ضمن خوشامدگویی گزارش کوتاهی از فعالیت‌های پژوهشی و عملکرد بخش در سال 1402 و برنامه‌های کاری تحقیقاتی و ترویجی آتی بخش را برای سال 1403 ارائه کردند. در ادامه همکاران بخش نیز گزارشی از روند پیشرفت طرح‌های تحقیقاتی و برنامه‌های آتی خود ارائه نمودند. سپس دکتر علیزاده رئیس مرکز ضمن خوشامدگویی و تشکر از حسن توجه  دکتر حسین دهقانی سانیج به بخش فنی و مهندسی، سیاست‌های مرکز را ارائه کرد. در ادامه دکتر دهقانی رهنمودهای لازم را در خصوص برنامه‌های تحقیقاتی سال آینده را ارائه کرد.
در این راستا مقرر شد تا آخر شهریورماه سال 1403 یک طرح کلان با نگاه فرا بخشی در راستای کمک به چالش‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه از طرف بخش فنی و مهندسی آذربایجان غربی تعریف شود که همه اعضای هیئت‌علمی بخش و با تخصص‌های مختلف در تدوین و اجرای آن نقش داشته باشند. همچنین توصیه شد از ظرفیت سایر بخش‌های پژوهشی مرکز و همچنین دانشگاه‌های استان در این طرح استفاده شود.  طرح باید دارای ساختار پژوهشی، مطالعاتی، ترویجی و آموزشی و با یک هدف مشخص باشد. کلمات کلیدی طرح تغییر اقلیم، پایداری، بهره وری، معیشت کشاورزان و کاهش ضایعات باید باشد. در نهایت با اعطای لوح توسط رئیس محترم موسسه و ریاست محترم مرکز از تلاش همکاران بخش و فنی مرکز در سال 1402 تقدیر شد. 
 


۱۴۰۲/۱۲/۲۲
تعداد نمایش: ۶۸
مشاهده اخبار گروه خبری 'آذربایجان غربی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات