پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Thursday, April 25, 2024
جستجوی پیشرفته
بخش صنایع غذایی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

بازدید رئیس بخش تحقیقات صنایع غذایی از بخش فنی و مهندسی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی
رئیس بخش تحقیقات صنایع غذایی از بخش فنی و مهندسی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی بازدید نمودند.


در این بازدید که از مورخ 97/05/10 لغایت 97/05/11 صورت پذیرفت آقای مهندس فامیل مؤمن رئیس بخش تحقیقات صنایع غذایی ضمن بازدید از بخش فنی و مهندسی در جلسه هماهنگی همکاری های پژوهشی با موسسه تحقیقات بین المللی گیاهی در مناطق نیمه گرمسیری (ایکریست) شرکت نمودند. مهندس فامیل مؤمن در جلسه بخش فنی و مهندسی و با حضور رئیس و اعضای هیئت علمی بخش اظهار داشتند بر اساس سیاست های پژوهشی موسسه وبخش، همکاران از تمرکز بر روی طرح هایی که خاص و کاربردی نبوده و مخاطب خاصی ندارند پرهیز نموده و توجه خود را به طرح های که بتواند در یک برهه زمانی کوتاه منجر به حل مشکلات تولید کنندگان در سطح منطقه و ملی باشد معطوف سازند. ایشان همچنین به منظور تمرکز هر چه بیشتر بر فعالیت های اثر بخش و برون رفت از پراکنده کاری پیشنهاد نمودند همکاران بخش در طی یک دوره زمانی کوتاه اقدام به تهیه وتدوین حداقل سه فقره گزارش تحلیلی در زمینه مسایل و موضوعات تخصصی که بتواند زمینه ای برای تهیه و تدوین طرح های جریان ساز کشوری باشد نموده و از قابلیت حل یکی از مشکلات کلیدی پیش روی تولید کنندگان و فعالین بخش در سطح کشور برخوردار باشد. در ادامه آقای دکتر کریمی اظهار نمودند در نتیجه تمرکز بر فعالیتهای تخصصی آرد و نان در مرکز و آموزش و باز آموزی مسئولین و همکاران در اداره بهداشت مواد غذایی در استان تا کنون از فساد حدود 500000 تن گندم جلوگیری بعمل آمده است.

در ادامه نشست مشترک مسئول نقطه تماس کشوری موسسه تحقیقات بین المللی گیاهی در مناطق نیمه گرمسیری (ایکریست) با مسئولین پایلوت آرد و نان مرکز از ساعت 13 لغایت 15 مورخ 97/05/10 صورت گرفت. این نشست براساس دستور ریاست محترم اسبق سازمان برگزار گردید. در این نشست ابتدا آفای دکتر ناخدا نقطه تماس کشوری موسسه تحقیقات بین المللی گیاهی در مناطق نیمه گرمسیری (ایکریست) با ارائه پاور پوینت اقدام به معرفی این مرکز بین اللملی نمودند و در زمینه غذاهای هوشمند که عمدتاً از فرآورده های سورگوم و ارزن می باشند توضیحات مبسوطی را ارائه و به سوالات همکاران در زمینه پروژه اسمارت فود ها پاسخ دادند. در ادامه مهندس فامیل مؤمن با ارائه گزارش مختصری از بازدید خود از  موسسه ایکریست در کشور هند به برخی ویژگی های اسمارت فودها اشاره نموده و در خصوص همکاری مشترک با آن موسسه بین المللی پیشنهاد کردند همکاری با ایکریست در قالب یک طرح کشوری با عنوان "فرآوری های اولیه و ثانویه ارزن و سورگوم با هدف تولید فرآورده های با ارزش افزوده بالا" دنبال گردد.

بازدید از مرکز خرید سیلوی رو باز شهید گل محمدی نقشه واقع در منطقه تپه سلام واقع جاده مشهد فریمان با توجه به تدوین طرح جریان ساز کاهش ضایعات گندم  در مرحله پس از برداشت از دیگر برنامه های پیش بینی شده بود.

 


۱۳۹۷/۰۵/۱۶
تعداد نمایش: ۱۶۷
مشاهده اخبار گروه خبری 'بخش صنایع غذایی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات