جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Friday, May 3, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

برگزاری کارگاه فنی و مدیریتی تحقیقات شورورزی در قالب تفاهم نامه مشترک سازمان آب و برق خوزستان با شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان و مرکز تحقیقات کشاورزی خوزستان
در قالب تفاهم نامه فیمابین با سازمان آب و برق خوزستان در زمینه اجرای پایلوت های پژوهشی با هدف امکان سنجی کشت گیاهان متحمل به شوری با استفاده از زه آب نیشکر، یک کارگاه یک روزه با هدف بررسی نتایج کشت های قبل و برنامه ریزی برای کشت های آینده در روز چهارشنبه مورخ 97/10/12 در محل سازمان آب و برق خوزستان برگزار گردید.


در این کارگاه که نمایندگان سازمان آب و برق، کشت و صنعت های میرزا کوچک خان،  امیر کبیر، سلمان فارسی، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی صفی آباد دزفول، آقایان دکتر عباسی، حسن اقلی و مهندس اکرم از موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، آقایان دکتر گیلانی، مختاران و ورجاوند از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان حضور داشتند نتایج اولیه کشت های پنبه و برنج ارائه و همچنین برنامه و طرح های پیشنهادی برای کشت های پنبه، برنج و کینوا در فصل بعد مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای کارگاه آقای دکتر عباسی رئیس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، ضمن خوش­آمدگویی سابقه ای از مطالعات انجام شده در استان خوزستان در زمینه مدیریت منابع آب و نحوه همکاری موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی ارائه نموده و بیان داشتند که یکی از راه های مدیریت زه آب موجود کشت گیاهان شورپسند است که کارگاه فعلی در این خصوص برگزار شده است. ایشان تصریح کردند که یکی از مهمترین نتایج این پروژه رسیدن به نقطه همکاری مشترک توسط مراکز علمی و اجرایی در خصوص زه آب است.

در ادامه آقای دکتر مختاران عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، نتایج سال اول کشت ارقام متحمل به شوری پنبه با زهاب نیشکر و آقای دکتر گیلانی معاون پژوهشی و فناوری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، نتایج سال اول کشت ارقام متحمل به شوری برنج را ارائه و سوالات مرتبط با آنها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. همچنین در حین بررسی این پروژه ها، طرح های پیشنهادی برای کشت گیاهان پنبه، برنج و کینوا در فصل نیز بعد ارائه شد.

در ادامه جلسه، آقای مهندس علی محمدی مدیر مطالعات کاربردی کشت و صنعت میرزا کوچک خان تجربه این مجموعه را در کشت گندم با استفاده از زه آب را ارایه نمودند. سپس آقای مهندس شریفی محقق بازنشسته چغندرقند از مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد دزفول، به بیان فواید و ویژگی های منحصر به فرد چغندرقند و تجارب مرکز صفی آباد در توسعه این محصول پرداختند.

در انتها، آقای مهندس اکرم مطالب ارائه شده را به صورت خلاصه جمع بندی نمودند. ایشان در انعکاس خبری و علمی نتایج و ذکر نام همه مشارکت کنندگان تاکید نمودند و بیان داشتند که با توجه به اینکه نتایج پروژه های حاضر می بایست ترویجی شده و به مزرعه کشاورز منتقل شوند، تحلیل های اقتصادی در ارائه نتایج مد نظر قرار گرفته و با ایجاد مزارع نمایشی و الگویی در مقیاس بزرگ تر، نسبت به برگزاری بازدیدهای مختلف و روز مزرعه اقدام شود.



۱۳۹۷/۱۰/۱۵
تعداد نمایش: ۸۵
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات