شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Saturday, May 4, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

برگزاری کارگاه آموزشی و ترویجی دربرنامه نظام نوین ترویج با موضوع کشت اصولی و مکانیزه نخود و عدس در مزارع دیم منطقه توسط عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز اردبیل
کارگاه آموزشی و ترویجی دربرنامه نظام نوین ترویج با موضوع کشت اصولی و مکانیزه نخود و عدس در مزارع دیم منطقه توسط عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز اردبیل برگزار شد.


روز چهارشنبه 18 دی‌ماه در راستای اجرای برنامه نظام نوین ترویج، کارگاه آموزشی و ترویجی توسط دکتر جبرائیل تقی نژاد محقق معین مرکز خدمات جهاد کشاورزی انگوت و با حضور مهندس نصرت پور از مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان، محققین مدعو از بخش زراعی- باغی و گیاهپزشکی مرکز، مدیران مراکز خدمات جهاد کشاورزی انگوت و قره آغاج از توابع مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گرمی و جمعی از کارشناسان، مروجان پهنه و کشاورزان پیشرو برگزار شد. در این جلسه ضمن بررسی مسائل و مشکلات موجود در پهنه  ضمن توصیه امکان کشت مستقیم یا خاکورزی کاهش یافته، روش کشت اصولی نخود و عدس در تناوب با غلات، مزایای جایگزینی تناب گندم-لگوم با تناوب مرسوم گندم- آیش در راستای توسعه و ترویج کشاورزی حفاظتی در مزارع دیم منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ادامه با توجه به ادامه روند خشکسالی منطقه و تاریخ کاشت حبوبات پیشنهاد گردید در اولین فرصت مناسب کشت عدس و نخود توسط زارعین منطقه انجام گردد. در پایان به سایر سؤالات مطرح شده از طرف  کشاورزان و کارشناسان پهنه راهکارهای لازم و فنی برای کشت مکانیزه عدس و نخود ارائه گردید.




۱۳۹۸/۱۰/۲۴
تعداد نمایش: ۵۸
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات