یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Sunday, May 5, 2024
جستجوی پیشرفته
اردبیل
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

حضور یاوران تولید بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مغان در مزارع زهدار شهرستان پارس‌آباد
حضور یاوران تولید بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مغان در مزارع زهدار شهرستان پارس‌آباد

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل کارگروه یاوران تولید مرکز متشکل از آقایان دکتر جبرائیل تقی نژاد به همراه دکتر فرزین پرچمی اعضای هیأت علمی بخش تحقیقات فنی مهندسی کشاورزی و دکتر زینل زاده تبریزی و دکتر پسندیده اعضای هیأت علمی بخش زراعی و باغی روز چهارشنبه 7 آبان ماه 1399 در مزارع زهدار زارعین کلزاکار روستای بیوک خانلوی پارس‌آباد حضور یافتند.

در این بازدید که کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی آراز، ساوالان، دشت و مدیریت جهاد کشاورزی پارس‌آباد حضور داشتند در خصوص مشکلات و چالش‌های کاشت، داشت و برداشت کلزا بحث و تبادل نظر شد.

با توجه به فصل کشت کلزا در استان و تأکید بر افزایش کشت مکانیزه این محصول، جهت آشنایی کارشناسان و مروجین مدیریت شهرستان پارس‌آباد با حدود 15 نفر از مروجین و کارشناسان پهنه برگزار شد. در این کارگروه دکتر جبرائیل تقی نژاد محقق مکانیزاسیون مرکز در خصوص اصول مکانیزاسیون کشت کلزا، تهیه بستر بذر مناسب، رعایت تراکم کاشت، میزان بذر مصرفی با بذرکار مناسب، روش کالیبراسیون و تنظیم آن و میزان رطوبت مناسب برای برداشت کلزا و سایر مسائل فنی مرتبط مطالبی را بیان کردند. سپس دکتر پرچمی در خصوص زه کشی اراضی مذکور و نحوه آبیاری مزارع کلزا توضیحاتی ارائه دادند در ادامه دکتر پسندیده در خصوص انجام آزمون خاک قبل از هر نوع توصیه کودی، چگونگی اصلاح ساختمان خاک و جدول زمانی تغذیه کودی کلزا به راهنمایی زارعین پرداخت. همچنین دکتر زینل زاده در خصوص استفاده از ارقام امیدبخش داخلی کلزا بجای ارقام وارداتی نحوه و زمان مصرف علف‌کش برای مبارزه با علف‌های هرز کلزا مطالبی ارائه کردند





۱۳۹۹/۰۸/۱۴
تعداد نمایش: ۱۲۴
مشاهده اخبار گروه خبری 'اردبیل'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات