یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Sunday, May 5, 2024
جستجوی پیشرفته
خراسان رضوی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

برگزاری وبینارهای مرتبط با بسته بندی، انبارداری و عملیات پس از برداشت محصولات کشاورزی توسط اعضای هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی خراسان رضوی
دومین دوره از سلسه وبینارهای توانمند سازی زنان روستایی با مساعدت موسسه آموزش و ترویج کشاورزی توسط مدیریت آموزش بهره برداران و انتقال یافته های تحقیقاتی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی در روز چهارشنبه مورخ 1399/11/15 از کانال مرکز در شبکه اگری تاک برگزار گردید.

 هر هفته روزهای چهارشنبه این وبینارها با تدریس متخصصان مرکز انجام می گردد. کاهش ضایعات در میوه و سبزی برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از اهمیت زیادی برخوردار است. بخش عمده ای از ضایعات پس از برداشت میوه‌ها و سبزی‌ها در هنگام جابه‌جایی، حمل‌ونقل، نگهداری و فرآوری صورت می‌گیرد. در این راستا سخنرانی با عنوان "عملیات پس از برداشت محصولات کشاورزی" توسط خانم دکتر آذرپژوه ارائه گردید.  بسته‌بندی محصولات کشاورزی نه‌تنها عاملی بر ارزش‌افزوده محصولات است بلکه از محصولات در برابر عوامل مختلف محیطی نیز حفاظت می‌کند. به‌این‌ترتیب می‌توان از هدر رفتن بخش زیادی از محصولات کشاورزی به علت نبود بسته‌بندی مناسب جلوگیری کرد. در این زمینه توسط خانم دکتر شرایعی سخنرانی با عنوان بسته‌بندی محصولات کشاورزی ارائه گردید. سومین سخنرانی توسط خانم دکتر عین افشار با عنوان روش‌های انبارداری سیب‌زمینی ارائه گردید. ایشان کلیاتی درباره تاریخچه، خصوصیات زراعی و واریته ها، ارزش غذایی، وضعیت تولید، مصرف سرانه سیب‌زمینی ارائه و سپس انواع انبارهای سیب‌زمینی و خصوصیات آن‌ها و مراحل آماده‌سازی سیب‌زمینی برای سردخانه و انبار توضیح داده شد.



۱۳۹۹/۱۱/۲۰
تعداد نمایش: ۱۰۰
مشاهده اخبار گروه خبری 'خراسان رضوی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات