جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  -  Friday, March 29, 2024
جستجوی پیشرفته
بخش صنایع غذایی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

انتشار نشریه فنی "روش‌های نوین فرآوری کنسرو زیتون"
نشریه فنی "روش‌های نوین فرآوری کنسرو زیتون" نگارش دکتر فروغ شواخی (عضو هیئت علمی‌ مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی) منتشر شد.

کنسرو زیتون یکی از فرآورده‌­های میوة زیتون است که از ارقام مناسب مانند مانزانیلا، زرد و کنسروالیا تهیه­‌ شده و معمولاً پس از تلخی­‌گیری به روش‌­های مختلف، بسته­‌بندی می‌­شود. کنسرو زیتون دارای ارزش غذایی قابل توجه به­ ویژه از نظر کمیت و کیفیت روغن، همراه با مواد مغذی ضروری و تقویت­‌کنندة سلامتی است و بخش مهمی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای است. تفاوت روش­‌های تولید سنتی و مدرن کنسرو زیتون از جنبه­‌های مختلف مانند روش و درجة حرارت فرآوری، هوادهی، درصد نمک مصرفی و درجة رسیدگی میوة زیتون (از سبز تا سیاه) قابل ­بررسی است. روش­‌های نوین فرآوری عمدتا بر پایة روش‌­های غیر­حرارتی و روش‌­های سنتی بر پایة فرایند حرارتی است. افزون بر این، کنسرو زیتون یک منبع نهفته از پروبیوتیک­‌های لاکتوباسیل است که اثرات مفیدی بر سلامت روده دارد و در روش­‌های جدید فرآوری کنسرو زیتون نیز بر تقویت فلور پروبیوتیک تاکید ­می­شود. در سال­‌های اخیر، مصرف‌­کنندگان، فراورده­‌های زیتون، مانند زیتون کم­‌نمک یا زیتون بدون فرآوری با مواد شیمیایی را ترجیح ­می­‌دهند. بهبود ویژگی‌­های عملکردی کنسرو زیتون به رویکردهای جدید برای کنترل فرآوری، نگهداری و تحقیقات نوآورانه نیاز­دارد. در این نشریه، روش‌­های نوین فرآوری کنسرو زیتون با هدف بهبود کیفیت و ارتقاء ویژگی­‌های حسی و تغذی‌ه­ای زیتون کنسروی مورد بررسی قرار­گرفته است. این نشریه از طریق تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی قابل دسترس است.

 



۱۴۰۰/۰۲/۲۸
تعداد نمایش: ۷۳
مشاهده اخبار گروه خبری 'بخش صنایع غذایی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
نظرات سایرین پیرامون این خبر:
نام و نام خانوادگی: رویا منادی
تاریخ و ساعت : ۱۴۰۰/۰۹/۱۲ ۲۳:۳۷
با سلام و عرض ادب
تحقیقات بسیار مفید و ارزنده ای در زمینه زیتون انجام دادین .تبریک عرض میکنم و امیدوارم موفق باشید...ولی برای دانشجویان جهت ارائه مثلا کنسرو زیتون به کلاس درس و ساخت پاور پوینت قابل کپی نیست و زمان تایپ کردن هم برای دانشجو نیست...یک هفته مدام دارم سرچ میکنم جهت جمع آوری اطلاعات در خصوص کنسرو زیتون بطور تخصصی و کامل جهت دانشجوی دکترا ولی پیدا نکردم تا الان که نشریه شما رو پیدا کردم ولی قابل کپی کردن نیست .مطلب و تحقیقات زمانی نشر پیدا میکنه که به آسانی قابل دسترس باشه...و اطلاعات برای آگاهی افراد هست ...اگر این امکان را فراهم کنید بینهایت متشکرم ..موفق باشید ...ایمیل
roya.monadi@yahoo.com
آمار مشاهده صفحات