شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Saturday, April 27, 2024
جستجوی پیشرفته
خراسان رضوی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

روز مزرعه زعفران با حضور آقای دکتر حسین چاجی از بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی خراسان رضوی در شهرستان گناباد برگزار شد.
روز مزرعه زعفران با حضور مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گناباد، همکاران ایشان، تعدادی از کشاورزان و همچنین حضور آقای دکتر حسین چاجی عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی بعنوان مدرس کارگاه علمی در آبان ماه سال 1401 برگزار شد.

گناباد جنوبی ترین شهرستان استان خراسان رضوی است. این شهر با سطح زیر کشت 3500 هکتار زعفران یکی از قطب‌های تولید این محصول با ارزش است. روستای سنو مرکز دهستان زیبد بیشترین سطح زیر کشت و عملکرد زعفران گناباد را دارا است. به دلیل سنتی بودن روش خشک کردن، کیفیت زعفران در حین فرایند خشک شدن به شدت افت کرده به طوری که کشاورزان محصول نهایی خود را نمی‌­توانند با قیمت مناسبی بفروش برسانند. لذا روز مزرعه زعفران با هدف ارتقاء دانش فنی کشاورزان در زمینه کاشت و فراوری این محصول در آبانماه سال 1401 در مجاورت مزارع زعفران روستای سنو برگزار گردید. در این مراسم که با حضور مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گناباد و همکاران ایشان و تعدادی از کشاورزان برگزار گردید آقای دکتر حسین چاجی عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی به تشریح نتایج تحقیقات در زمینه خشک کردن زعفران پرداخت. همچنین در انتهای مراسم در یک کارگاه عملی، کشاورزان با روش خشک کردن اتویی زعفران آشنا گردیدند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


۱۴۰۱/۰۹/۰۱
تعداد نمایش: ۹۷
مشاهده اخبار گروه خبری 'خراسان رضوی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات