شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Saturday, May 4, 2024
جستجوی پیشرفته
بخش گلخانه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

انتشار استاندارد "معیار مصرف انرژی در فرایندهای تولید" برای گلخانه
استاندارد "گلخانه- معیار مصرف انرژی در فرایندهای تولید" با مشارکت اعضای هیأت علمی بخش تحقیقات مهندسی گلخانه مؤسسه و کارشناسان معاونت باغبانی، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و بخش خصوصی منتشر شد.

محدودیت منابع فسیلی، رشد بالای مصرف سالانه انرژی در ایران، عدم کارایی فنی و اقتصادی مصرف انرژی و هدر رفتن انرژی در فرایندهای تولید و مشکلات روزافزون زیست­-محیطی ناشی از آن، ضرورت مدیریت مصرف انرژی و بالا بردن بازده انرژی را بیش از پیش آشکار ساخته است. یکی از چالش‌­های مهم تولید در گلخانه‌­ها، مصرف بالای انرژی و هزینه بالای آن به­ ویژه در فصل سرد سال است که این چالش با کاهش منابع انرژی مشکلات فراوانی برای تولیدکنندگان ایجاد خواهد کرد.

در این راستا دولت مکلف است تا به ­منظور صرفه­‌جویی در مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست نسبت به تهیه و تدوین معیارها و مشخصات فنی مرتبط با مصرف انرژی در تجهیزات، فرایندها و سیستم­‌های مصرف‌کننده انرژی اقدام کند.

استاندارد "گلخانه-معیار مصرف انرژی در فرایندهای تولید" بر اساس پیشنهادات و بررسی‌­های انجام شده توسط شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و تأیید توسط کمیسیون­‌های مربوطه سازمان ملی استاندارد، در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه کمیته ملی استاندارد انرژی مورخ  1401/04/28 تصویب شد. نسخه الکترونیکی این استاندارد از انتشارات بخش تحقیقات مهندسی گلخانه در سایت مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی قابل دریافت است. 



۱۴۰۱/۱۱/۱۸
تعداد نمایش: ۱۵۳
مشاهده اخبار گروه خبری 'بخش گلخانه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات