دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Monday, April 29, 2024
جستجوی پیشرفته
عمومی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

بعثت؛ بزرگ‌ترین واقعه تاریخ بشریت
یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان عید مبعث است، روزی که برای اولین بار نخستین آیات الهی بر رسول مهربانی پیامبر اکرم(ص) در غار حرا نازل شد: «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ».

عید مبعث سرفصل مهمی در تاریخ و تحولات تاریخ ایفا کرده است، چراکه آخرین فرستاده خداوند همراه با کامل‌ترین دین با برآورده کردن نیازهای فکری معنوی و سیاسی به رسالت مبعوث شد واز این رو است که عید مبعث از ایام‌الله محسوب می‌شود.

روز بیست‌وهفتم رجب سال ۱۳ پیش از هجرت، هنوز زمانی که حضرت محمد (ص) در شهر مکه سکونت داشتند از جانب پروردگار الهی به رسالت پیامبری مبعوث شدند. در این زمان پیامبر اکرم (ص) ۴۰ سال سن داشتند و در راه رسیدن به سعادت، آگاهی و هدایت مردم رنج و تلاش‌های بسیاری را پشت سر گذاشته بودند.

وقتی پیامبر (ص) که طبق عادت گذشته برای راز و نیاز تنهایی به غار حرا در کوه نور مراجعه می‌کردند، این بار گویا بار سنگینی بر دوش داشته و وقتی به خانه خدیجه همسر مهربان رسید، احساس خستگی شدید و عرق کردن در چهره مبارک رسول خدا پیدا بود و وقتی علت سؤال شد، پیامبر فرمودند: «فرشته وحی آیات الهی را نازل کرده و از جانب خداوند به پیامبری برانگیخته‌شده‌اند.»

خداوند خواست در سرزمینی که مردم آن به عادت قبایل بدوی زندگی می‌کردند و تنها هنر آن‌ها علاقه به شعر، شتر و شمشیر بود، پیامبر رحمة للعالمین از بین همه مردم برانگیخته شود که قبل از آن نزد هیچ استاد و در هیچ مدرسه‌ای درس نخوانده بود، اما وقتی آیات نورانی بر قلب مبارک پیامبر نازل شد، راهنما و پیامبر میلیون‌ها انسان در سراسر جهان شد و هنوز چراغ هدایت بشریت را روشن نگه‌داشته‌اند.



۱۴۰۲/۱۱/۱۸
تعداد نمایش: ۱۰
مشاهده اخبار گروه خبری 'عمومی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات